Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldırır, Yunus Emre
dc.contributor.authorGencür, Ali Selçuk
dc.date.accessioned2016-05-06T11:25:29Z
dc.date.available2016-05-06T11:25:29Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011en
dc.identifier.citationGencur, Ali Selçuk. İlköğretim matematik öğretmen adaylarının kişilikleriyle bölüm memnuniyetleri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2515
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmada Holland'ın meslek seçim teorisi ışığı altında ilköğretim matematik öğretmen adaylarının kişilikleriyle bölüm memnuniyetleri arasındaki ilişkiyi incelemek ve geliştirilen mesleki ilgi ölçeğinin geçerlilik ve güvenirliğini test etmek amaçlanmıştır. Bu çalışmaya 2010 - 2011 Eğitim Öğretim yılında Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü'nde okuyan 518 İlköğretim Matematik Öğretmen Adayı katılmıştır (Bunların 374'ü (%72,20) bayan, 144'ü (%27,80) ise erkek). Katılımcıların 133'ü(% 25,68) 1.Sınıf, 121'i (%23,36) 2.Sınıf, 127'si (%24,52) 3.Sınıf, 137'si (%26,44) 4.Sınıf öğrencisidir. Teoriyle tutarlı olarak, altı faktörlü bileşen analizi varyansın % 50' sini açıklamıştır. Ölçeğin Cronbach alfası 0.85 çıkmıştır. Katılımcılar genel olarak sosyal sonra araştırmacı ve geleneksel çıkmıştır. Sosyal, geleneksel ve artistik kişilik boyutları bölüm memnuniyetiyle ilişkili çıkmıştır. Bulgulara göre, ilköğretim matematik öğretmenliği sosyal, geleneksel ve artistik kişilik boyutları için ideal bir meslektir. Bu teori matematik ve matematik eğitiminde kariyer yapmak isteyenler için rehber olarak kullanılabilir.en_US
dc.description.abstractThe main purposes of this study were (1) to examine the relationship between pre-service elementary mathematics teachers' personality and departmental satisfaction in light of Holland's Theory of Personalities in Work Environments (2) to test the validity and reliability of Vocational Interests Scale. The participants were 518 pre-service elementary mathematics teachers (374 participants were female, 144 were male) enrolled in Balıkesir University's Necatibey Faculty of Education in 2010-2011 the academic year. 133(25,68%) were freshman, 121(23,36%) were sophomore, 127(24,52%) were junior and 137(26,44%) were senior students. Consistent with theoretical predictions, the results of principal component analysis resulted in six-factor solution, which accounted for 50% of the variance among the scale items. The cronbach's alpha of the overall scale was .85. The participants were, in general, Social. To a lesser degree, they were investigative and conventional. The social and conventional and artistic dimensions of personality were found to be correlated with the departmental satisfaction. Based on these findings, it seems that the profession of mathematics seems to be an ideal career for those with social, conventional and artistic personality traits. Many of the Holland's theoretical predictions were supported in this study. Thus, this theory can be used as a guide to study mathematics and enter a career in mathematics education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlköğretim Matematik Öğretmen Adayları
dc.subjectKişilik
dc.subjectTatmin
dc.subjectPreservice Elementary Mathematics Teachers
dc.subjectPersonality
dc.subjectSatisfaction
dc.titleİlköğretim matematik öğretmen adaylarının kişilikleriyle bölüm memnuniyetleri arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeRelationship between pre-service elementary mathematics teachers' personality and departmental satisfactionen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster