Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAsker, Erol
dc.contributor.authorAkıncı, Emine
dc.date.accessioned2016-04-04T13:08:51Z
dc.date.available2016-04-04T13:08:51Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012en
dc.identifier.citationAkıncı, Emine. Ortaöğretim 11. sınıf öğrencilerinin kimya problemlerini çözme stratejileri ve problem çözme becerileri üzerine işleyen bellek kapasitesinin etkisinin belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2350
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmada ortaöğretim 11. sınıf öğrencilerinin kimya problemlerini çözme stratejileri belirlenmiş ve problem çözme becerileri ile işleyen (kısa süreli) bellek kapasiteleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2007-2008 ve 2010-2011 eğitim-öğretim yıllarında Balıkesir ili merkezindeki üç ortaöğretim okulunun 11. sınıfında öğrenim gören toplam 367 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak İşleyen Bellek Kapasitesi ve Cümle Uzamı Testleri ile araştırmacı tarafından hazırlanan 10 tane klasik türde problemden oluşan Kimya Problemleri kullanılmıştır. Verilerin analizinde Spearman ρ korelasyonu, Mann-Whitney U testi ile Kruskal-Wallis sıralı varyans analizi kullanılmıştır. Ayrıca, öğrencilerin problem çözmede kullandıkları stratejiler frekans dağılımı ve yüzde olarak belirlenmiştir. Araştırma bulguları, ortaöğretim 11. sınıf öğrencilerinin kimya problemlerini çözme stratejileri ile işleyen (kısa süreli) bellek kapasiteleri arasında bir ilişki ortaya çıkmamıştır. Öğrencilerin problem çözmede çoğunlukla pratik stratejiyi kullandıkları belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, secondary education 11th grade students' problem solving strategies of chemistry problems were determined and the relation between problem solving skills and working (short term) memory capacity was investigated. The sample of the study is constituted of 367 11th grade students attending to three high schools in central Balıkesir area in 2007-2008 and 2010-2011academic years. As the data collection instruments, a Working Memory Capacity and a Sentence Span Test were used in addition to Chemistry Problems constituted of 10 open classical type problems developed by the researcher. For the analyzes of the data Spearman ρ correlation, Mann-Whitney U test and Kruskal-Wallis one-way analysis of variance by ranks were utilized. Findings of the study suggest that there is no correlation between 11th grade students' problem solving skills of chemistry problems and their working memory capacities. It was determined that, the students use mainly the practical strategy in solving the problems.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectProblem Çözmeen_US
dc.subjectProblem Çözme Stratejilerien_US
dc.subjectKimya Problemlerien_US
dc.subjectİşleyen (Kısa Süreli) Belleken_US
dc.subjectProblem Solvingen_US
dc.subjectProblem Solving Strategiesen_US
dc.subjectChemistry Problems
dc.subjectWorking (Short Term) Memory
dc.titleOrtaöğretim 11. sınıf öğrencilerinin kimya problemlerini çözme stratejileri ve problem çözme becerileri üzerine işleyen bellek kapasitesinin etkisinin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeSecondary education 11th grade students' problem solving strategies in chemistry and determination of the effect of working memory capacity on problem solving skillsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster