Güncel Gönderiler: Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi
Toplam kayıt 99, listelenen: 61-80
-
Taxonomy and threatened categories of three Achillea L. (Asteraceae-Anthemideae) species previously cited in the data deficient (DD) Category
(2008)Bu çalışma üç Achillea L. (Asteraceae-Anthemideae) türünün; A. membranacea (Labill.) DC., A. brachyphylla Boiss. & Hausskn. ve A. boissieri Hausskn. ex Boiss. taksonomisini ve tehlike kategorilerini içermektedir. Bu türler ... -
Harita becerilerine pedagojik bir bakış
(2007)Coğrafi anlamayı hayatın (okul, aile, toplum, iş hayatı) içerisine yerleştirmede öğretim programlarındaki kazanımlara erişme, kazanımlara erişmede de harita becerisi anahtar rol oynar. Harita becerisi kuvvetli olan bireyler, ... -
1940 sonrası Türk şiirinde ölüm
(2008)Cumhuriyet dönemi Türk şiiri, Tanzimat sonrasında oluşan yeni hayat algısının değiştirdiği ölüm temasına bazen geleneksel bazen modern bir tavırla yaklaşır. 1940 sonrasında bu algı, gelenekselden daha da uzaklaşır. Bu tema, ... -
9. Sınıfta dilsiz haritaların kullanımına yönelik aktivite önerileri
(2008)Güncellenen Coğrafya Öğretim Programı’nda belirtilen amaçlara ve kazanımlara erişmede derste uygulanacak etkinliklerin önemi yadsınamaz. Bu amaçla programda belirlenen kazanımlara ulaşmada etkinlik örneklerine yönelik ... -
Türkçe öğretiminde yazılı anlatım uygulamaları için bir seçenek yaratıcı yaklaşımı
(2006)Yazma becerisi,yazma sürecinde yaşanan psikolojik, dilbilgisel ve bilişsel sorunlardan dolayı öğrencilerin genellikle en çok zorlandıkları dil becerisidir. Ayrıca Türkçe derslerindeki öğrenme-öğretme süreçlerinde gerçekleşen ... -
İlköğretimin birinci kademesinde coğrafya eğitimi ve öğretimi
(2006)Coğrafya, fen ve sosyal bilimler arasında ilişki kuran bir disiplindir. İlköğretime ilişkin yeni öğretim programlarında ilköğretim derslerinin bütünlüğü esas alınmış ve coğrafya dersi de bu çerçevede değerlendirilmiştir. ... -
Coğrafi beceriler ve bunları öğrencilere kazandırma yolları
(2008)En iyi coğrafya öğretim yolu, öğrencinin aktif olarak katılımı ile mümkündür. Bu sayede öğrenci, coğrafyanın sadece bir bilgi yığını olmadığını anlayacak ve günlük hayattaki mekana bağlı bir çok problemi çözme becerisi ... -
Coğrafya Eğitiminde Görselleşmenin Önemi: Mekansal Algılamaya Pedagojik Bir Bakış
(2006)Coğrafya öğretimindeki problemlerin tespit edilip, bu problemlere çözüm önerilerinin hazırlanması önemlidir. Bu problemlerden birisi, coğrafya öğrencilerinin olaylara mekansal bir bakış açısı ile bakamamaları, sonuç olarak ... -
Farklı CBS eğitim metodları ve programları
(2006)1970’li yıllardan günümüze kadar geçen süre içerisinde CBS eğitimi ile ilgili birçok araştırma yapılmış olmasına rağmen, ülkemiz dâhil, günümüzde birçok ülkede CBS eğitiminin yüksek öğretim kurumlarında nasıl verilmesi ... -
Coğrafyada öğrenci başarısı
(2007)Çeşitli öğretim programlarında yer alan kazanımları kullanarak coğrafyada öğrenci başarı düzeylerini ifade etmek mümkündür. Ülkemizde ilköğretimde hayat bilgisi, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler öğretim programlarındaki ... -
Yaratıcı yazma yaklaşımı açısından türkçe derslerinde oluşturulan yazılı anlatım ürünlerinin değerlendirilmesi
(2007)Problem Durumu: Türkiye’deki pek çok eğitimci, yazar eğitim sistemimizin öğretmen merkezli, ezberci, öğrencileri düşünmekten uzaklaştıran, yaratıcılıklarını öldüren, bas- kıcı, otoriter bir uygulama içinde olmasını ... -
Türkiye'de ortaöğretim coğrafya derslerinde teknoloji kullanımı
(2007)Günümüzde yaşanan hızlı teknolojik gelişmeler hayatın tüm alanlarında olduğu gibi coğrafya öğretiminde de dünya genelinde büyük değişimlere sebeb olmaktadır. Aktif öğrenme ortamının oluşmasına sağladığı katkılardan ötürü, ... -
İlköğretim ikinci kademe coğrafya eğitimi ve öğretimi: Öğrenme alanları ve kazanım boyutu
(2007)İlköğretime ilişkin yeni öğretim programlarında derslerin bütünlüğü esas alınmış ve coğrafya dersi de bu çerçevede değerlendirilmiştir. İlköğretim ikinci kademesinde fen ve teknoloji ile sosyal bilgiler derslerinde coğrafyaya ... -
Coğrafya dersi öğretim programı-2005'e eleştirel bir bakış
(2007)Bu çalışmanın amacı; 2005-Coğrafya Dersi Öğretim Programı’nı önceden hazırlanan programlar ve gelişmiş ülkelerin programları ile kıyaslamak, programda geçen coğrafi beceriler ile kazanımlar arasındaki ilişkiyi değerlendirilmek ... -
İlk ve ortaöğretimde coğrafya eğitimi ve öğretiminde model küre kullanımı
(2007)Gerek ortaöğretim coğrafya öğretim programı gerekse ilköğretimde coğrafya konularına yer veren derslerin (sosyal bilgiler, fen ve teknoloji, hayat bilgisi) öğretim programları incelendiğinde model küre kullanma becerisine ... -
Beşeri sistemler öğrenme alanında yerel bakış açısının önemi ve etkinlik önerileri
(2008)Ortaöğretim Coğrafya Öğretim Programı’nın içeriği ve buna göre hazırlanmış ders kitapları tetkik edildiğinde, bölgesel ve küresel bakış açılarına geniş ölçüde yer verilirken yerel bakış açılarının genellikle ihmal edildiği ... -
Öğretmen adaylarının okuduğunu anlama ve okuma stratejilerini kullanma düzeyleri
(2010)Bu araştırmada öğretmen adaylarının okuduğunu anlama düzeyleri ve okuma stratejilerini kullanma düzeyleri araştırılmıştır. Çalışmada okuduğunu anlama düzeyi ve okuma stratejilerini kullanma düzeyinin; ana bilim dalı, öğretim ... -
Üniversite öğrencilerinin siyasal katılım davranışları: 29 Mart 2009 yerel seçimleri, Balıkesir örneği
(2010)Problem Durumu: Genel seçmen kitlesi içindeki oranı her seçim döneminde artan üniversite öğrencilerinin yerel seçimlere katılım kalıplarının ve düzeylerinin tespiti önemlidir. Araştırmanın Amacı: Bu araştırmada, çeşitli ... -
Mîrek Muhammed ve Şehrî ve Gülî adlı eseri
(2011)Şehrî ve Gülî, klasik İran edebiyatının önemli şairlerinin edebî meclislerde anlamı üzerinde tartışılmış ve nazım sebebi sohbetlere konu olmuş beyitlerini, manzumelerini ya da anlaşılmasında zorluk çekilen beyitlerdeki ... -
Balıkesir'de masal anlatma geleneği ve masalların işlevsel yitirilişi üzerine değerlendirmeler
(2012)Masal, geleneksel ve bir takım kurallara bağlı olarak icra edilen bir tür olmakla birlikte bu türü yalnızca metin esaslı bir bakış açısıyla değerlendirmek yüzeysel bir takım sonuçlara sebep olmaktadır. Bu türün örneklerini ...