Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 64
-
Ülkemizde flüt ve flüt eğitimi alanlarında yapılan lisansüstü tezler
(2009)Bu makalenin amacı, Flüt ve Flüt Eğitimi alanlarında yapılan lisansüstü tez çalışmalarının ortaya konulmasına yöneliktir. Bu çalışmada, Flüt ve Flüt Eğitimi alanlarındaki lisansüstü eğitimin önemine değinilmiş ve 1993–2006 ... -
Müzik alanında üstün bir yetenek: İdil Biret (görüş ve önerileri)
(2009)Özel eğitime gereksinim duyan bireyler arasında üstün yeteneğe sahip olanlar, fark edilmesi ve tanımlanması oldukça güç olan bir gruptur. Ancak üstün yetenekliler medeniyetlerin yer altı zenginlikleridir. Bu nedenle ortaya ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimi özyeterlik düzeylerinin incelenmesi
(2011)Araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimi özyeterlik düzeylerinin cinsiyete, sınıf düzeyine ve yaşlarına göre incelenmesidir. Araştırmaya, 163 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Veri toplama aracı ... -
Müzik dersleri ve kaynaştırma uygulaması
(2011)Ülkemizde kaynaştırma uygulaması özellikle son yirmi yıldır giderek yaygınlaşmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı verilerine göre 1990 yılında 3934 olan kaynaştırma öğrencisi sayısı 2009-2010 eğitim öğretim yılında 71.142 ... -
Müzik öğretmeni adaylarının iletişim becerileri
(2011)Bu çalışmada, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda, 2009–2010 öğretim yılında öğrenim gören öğretmen adaylarının iletişim becerilerinin cinsiyetlerine, mezun oldukları lise ... -
Müzik öğretmeni adaylarının eşlik dersine bakış açıları ile derste zorlandıkları konulara ilişkin çözüm önerileri
(2011)Bu çalışmanın amacı, Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin eşlik dersi hakkındaki görüşlerini alınarak, bu derste zorlandıkları konular, zorlanmalarının sebepleri ve ... -
Armoni dersine ilişkin tutum ölçeğinin geliştirilmesi
(2011)Bu çalışmanın amacı armoni dersine yönelik tutum ölçeği geliştirmektir. Ölçeğin ilk hali 40 madde olarak geliştirilmiş olup 3 boyuttan oluşmaktadır: Bunlar; armoni dersinin faydaları, armoni dersi ile ilgili sıkıntılar ve ... -
Müzik öğretmeni adaylarının çeşitli değişkenlere göre problem çözme becerileri
(2011)Bu çalışmada, müzik öğretmeni adaylarının problem çözme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma, 2009–2010 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 70 öğretmen adayı üzerinde ... -
Piyano eserlerine yönelik analitik ezberleme yaklaşımının etkililiği
(2011)Bu araştırmanın amacı, müzik eğitimi ana bilim dalı öğrencilerinin piyano eserlerini ezbere çalma başarılarında, analitik ezberleme yaklaşımının etkililiğini araştırmaktır. Araştırmanın modeli, eşitlenmemiş kontrol gruplu ... -
Armoni eğitimi neden zordur?
(2012)Problem Durumu: Eğitim Fakültelerinde armoni dersi temel derslerden birisidir. Bu ders, hem teorik hem de uygulamalı olarak işlenmektedir. Uygulamalar kuramsal bilgilerle destelenirken, kuramsal bilgiler ise uygulamalarla ... -
Müzik öğretmeni adaylarının müziksel işitme okuma yazma dersleri başarılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi (Balıkesir Üniversitesi örneği)
(2013)Bu araştırmada, müzik öğretmeni adaylarının Müziksel İşitme Okuma Yazma dersleri başarıları ile anabilim dalına yerleşme durumu (asıl/yedek), mezun olunan ortaöğretim türü ve bireysel performans dersleri (Bireysel Çalgı, ... -
Müzik öğretmeni adaylarının bilgisayar kullanma becerileri ve bilgisayarlara yönelik tutumlar
(2015)Günümüzde, toplumun ilerlemesine ve gelişmesine olanak sağlayan eğitim sistemini teknolojiden ayrı düşünmek mümkün gözükmemektedir. Teknolojideki gelişmelerden dolayı, bireylerin eğitimden beklentileri de değişim göstermektedir. ... -
Bireysel çalgı dersi tükenmişlik ölçeği geliştirme çalışması: Geçerlik ve güvenirlik analizi
(2015)Bu çalışmada, lise ve üniversite düzeyinde müzik eğitimi alan öğrencilerin bireysel çalgı derslerine ilişkin tükenmişlik düzeylerini belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. ... -
Eğitim fakültesi mezunu müzik öğretmenlerinin armoni bilgi ve becerilerine ilişkin görüşleri
(2015)Bu araştırmada, eğitim fakültesi mezunu müzik öğretmenlerinin armoni bilgi ve becerilerinin müzik öğretmenliği mesleğinin gerekliliklerine uygunluğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada kullanılan model, betimsel ... -
Bireysel çalgı dersi motivasyon ölçeği: Geçerlik güvenirlik analizi
(2015)Bu çalışmada, müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı derslerine yönelik motivasyonlarını belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda ... -
İpek yolu'nun geçtiği Asya ülkelerinde flüt ile benzerlik gösteren geleneksel çalgılar
(2016)İpek Yolu, Çin'den başlayarak kara ve deniz yoluyla Avrupa'ya kadar uzanan dünyaca ünlü ticaret yoludur. Bu önemli ticaret yolunun kara yolu hattı, Asya ülkelerinin pek çoğunu birbirine bağlayarak Avrupa'ya kadar uzanmaktadır. ... -
Adams'in eşitlik teorisi bağlamında müzik öğretmenlerinin iş tatminini belirlemeye yönelik bir araştırma
(2016)Bireylerin işlerinden aldıkları tatmin, ihtiyaçlarını ve isteklerini karşılama derecesine bağlı olarak değişiklik gösterebilmektedir. Dolayısı ile gereksinimleri karşılanamayan bireylerde düşük motivasyon, performans ve ... -
Müzik öğretmeni adaylarının çalgı performansı özyeterlik inancı düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
(2017)Bu çalışmanın amacı müzik öğretmeni adaylarının çalgı performansı özyeterlik inançları üzerinde cinsiyet, sınıf, mezun olunan lise türü, çalgı çalışma süresi, çalgıyı çalma süresinin etkilerini belirlemektir. Çalışma 527 ... -
Güzel sanatlar lisesi öğrencilerinin yalnızlık düzeyleri ile dinledikleri müzik türü arasındaki ilişki
(2017)Bu çalışmada öncelikle Güzel Sanatlar Lisesi (GSL) öğrencilerinin yalnızlık düzeyleri ve en sık dinledikleri müzik türünün ne olduğu belirlenerek aralarındaki ilişki incelenmiştir. Ayrıca, yalnızlık düzeyi ve en sık ... -
Güzel sanatlar lisesi öğrencilerinin yalnızlık düzeyleri ile dinledikleri müzik türü arasındaki ilişki
(2017)Bu çalışmada öncelikle Güzel Sanatlar Lisesi (GSL) öğrencilerinin yalnızlık düzeyleri ve en sık dinledikleri müzik türünün ne olduğu belirlenerek aralarındaki ilişki incelenmiştir. Ayrıca, yalnızlık düzeyi ve en sık ...