Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorMiyaç, Meral
dc.contributor.authorGöktepe, Mehmet
dc.date.accessioned2025-05-23T06:49:13Z
dc.date.available2025-05-23T06:49:13Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn2717-9508
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5281/zenodo.10031023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/17320
dc.descriptionGöktepe, Mehmet (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; düzenli yüzme eğitimi alan bireylerin yaş değişkenine göre sakatlanma risklerinin belirlenmesidir. Çalışmaya, 1 sene boyunca, haftada iki kez düzenli yüzme kursuna gelen toplam 22 erkek dahil edilmiştir. Her katılımcıya boy ve vücut ağırlığı ölçümleri yapıldıktan sonra, Fonksiyonel Hareketlilik Tarama (FHT) testi yapılarak çalışma sonlandırıldı. Elde edilen değerler, Shapiro-Wilks testi ile normallik dağılımına bakıldıktan sonra değişkenler arası farklılığın belirlenmesi için non-parametrik verilerde kullanılan Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Katılımcıların Fonksiyonel Hareketlilik Tarama testi parametrelerinden; omuz mobilitesi skorları 16 yaş lehine ve rotasyon stabilitesi skorları 14 yaş lehine istatistiksel olarak anlamlı tespit edilmiştir (p<0,05). Ayrıca derin çömelme, yüksek adımlama, tek çizgide hamle, aktif düz bacak kaldırma, gövde stabilite şınavı, Fonksiyonel Hareketlilik Tarama testi toplam puanları için istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunamamıştır (p>0,05). FHT testi ile ilgili farklı spor branşlarında, seviyelerde ve farklı yaş gruplarında araştırılması, ayrıca yaralanmaların en aza indirgenmesi için antrenörlerin Fonksiyonel Hareketlilik Tarama testini belirli aralıklarla uygulaması gerektiği önerilebilir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research; The aim is to determine the injury risks of individuals who receive regular swimming training according to their age. A total of 22 men who attended regular swimming lessons twice a week for 1 year were included in the study. After height and body weight measurements were taken for each participant, the study was concluded by performing a Functional Mobility Screening (FHT) test. After examining the normality distribution of the obtained values with the ShapiroWilks test, the Mann Whitney U test, which is used in non-parametric data, was used to determine the difference between variables. Among the participants' Functional Mobility Screening test parameters; Shoulder mobility scores were found to be statistically significant in favor of 16-year-olds and rotation stability scores were found to be statistically significant in favor of 14-year-olds (p<0.05). Additionally, no statistically significant difference was found for the total scores of deep squatting, high stepping, single-line lunge, active straight leg lifting, trunk stability push-ups, and Functional Mobility Screening test (p>0.05). It can be suggested that the FHT test should be investigated in different sports branches, levels and different age groups, and that coaches should apply the Functional Mobility Screening test at regular intervals in order to minimize injuries.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSamuel Honórioen_US
dc.relation.isversionof10.5281/zenodo.10031023en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/*
dc.subjectYüzmeen_US
dc.subjectFonksiyonel Hareketliliken_US
dc.subjectYaralanmaen_US
dc.subjectYaşen_US
dc.subjectSwimmingen_US
dc.subjectFunctional Mobilityen_US
dc.subjectInjuryen_US
dc.subjectAgeen_US
dc.titleDüzenli yüzme eğitimi alan bireylerin yaş değişkenine göre sakatlanma risklerinin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of injury risks of individuals receiving regular swimming training according to age variableen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journalJournal of ROL Sport Sciencesen_US
dc.contributor.departmentSpor Bilimleri Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6450-4289en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7447-0118en_US
dc.identifier.volume2023en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage530en_US
dc.identifier.endpage543en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess