9-10 yaş erkek çocuklarda, çeviklik becerisinin, yatay sıçrama ve denge becerileri ile ilişkisi

Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution 3.0 United Stateshttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/Tarih
2023Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Amaç: 9-10 Yaş Erkek Çocuklarda, Çeviklik Becerisinin, Yatay Sıçrama ve Denge Becerileri
ile İlişkisinin belirlenmesidir.
Gereç ve Yöntem: Çalışmaya, ilkokulda öğrenim gören toplam 37 erkek öğrenci dahil
edilmiştir. Öğrencilere sırasıyla; boy ve ağırlık ölçümü, 5 dakikalık ısınmadan sonra çeviklik,
durarak uzun atlama ve flamingo denge testleri uygulanmıştır. Toplanan verilerin analizinde
SPSS 25.0 programı kullanılarak, parametrik test varsayımları sağlandığından değişkenler
arasındaki ilişkinin belirlenmesinde “Pearson Korelasyon Testi”nden yararlanılmıştır.
Sonuçlarda p<0.05 değeri anlamlı kabul edilmiştir.
Bulgular: No significant relationship was found between the agility levels and flamingo
balance levels of the students participating in the study (p>0.05). However, a statistically
significant relationship was determined between agility levels and standing long jump levels
(p<0.05).
Sonuç: 9-10 yaş erkek çocuklarda çeviklik performansı ile durarak uzun atlama performansı
arasında ilişki olduğu ancak denge performansı ile herhangi bir ilişki olmadığı belirlendi. Aim: Determination of the Relationship between Agility Skills and Horizontal Jumping and
Balance Skills in 9-10 Year Old Boys.
Method: A total of 37 male students studying in primary school were included in the study.
To the students respectively; Height and weight measurements, agility, standing long jump
and flamingo balance tests were applied after a 5-minute warm-up. . SPSS 25.0 program was
used in the analysis of the collected data, and "Pearson Correlation Test" was used to
determine the relationship between variables since parametric test assumptions were met. In
the results, p value <0.05 was considered significant.
Results: There was no significant relationship between the agility levels of the students
participating in the study and the flamingo balance levels (p>0.05). However, a statistically
significant correlation was found between agility levels and standing long jump levels
(p<0.05).
Conclusion: It was determined that there was a relationship between agility performance and
standing long jump performance in 9-10 year old boys, but there was no relationship with
balance performance.
Kaynak
Spor Eğitim DergisiCilt
7Sayı
3Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: