Edremit körfez bölgesinde faaliyet gösteren zeytin ve zeytin ürünleri işletmelerinin e-ticarete bakış açısı

Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/Tarih
2019Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu çalışmanın temel amacı, Edremit Körfez Bölgesi’nde faaliyet gösteren zeytin ve zeytin ürünleri işletmelerinin eticarete bakış açılarının tespit edilmesidir. Araştırmaya ilişkin verilerin elde edilmesinde kolayda örnekleme
yöntemiyle seçilmiş 102 zeytin ve zeytin ürünleri işletmesine yüz yüze anket yöntemi uygulanmıştır. Araştırma
kapsamında, crosstabs, geçerlilik, güvenilirlik ve t-testi ve varyans analizleri yapılmıştır. İşletmelere ilişkin
tanımlayıcı bulgulardan çalışan sayısına bakıldığında firmaların %68,9’unun 1 ile 19 arasında kişi istihdam ettiği
görülmektedir. İşletmelerin hukuki yapılarına bakıldığında ise en yüksek oranın %31,1 ile şahıs işletmesi, olarak
görülmektedir. İşletmelerin %75,9’unun 15 yıldan fazla süredir faaliyette olduğu ve firmaların %79,3’ünün web
sitesi sahibi olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, işletmelerin interneti en fazla “Mesaj, elektronik posta
alma/gönderme” hizmeti için kullandıkları ve işletmelerin e-ticaretin faydalarının farkında olmalarına rağmen
henüz e-ticareti ürün satışı için yeterince kullanmadıkları tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda, işletmelerin
hukuki yapıları, çalışan sayıları ve faaliyet süreleri bakımından e-ticaretten bekledikleri fayda düzeyi açısından
istatistiki olarak anlamlı bir fark tespit edilememiştir. The main purpose of the study is to determine the perspectives of e-commerce of olive and olive products enterprises
operating in Edremit Gulf Region. In order to obtain the data related to the research, face to face survey method
was applied to 102 olive and olive products enterprises selected by easy sampling method. In this study, crosstabs,
validity, reliability and t-test and variance analyses were performed. According to the descriptive findings of the
enterprises, 68.9% of the companies employ between 1 and 19 people. When the legal structures of the enterprises
are examined, it is seen that the highest ratio is individual enterprise with 31.1%. It has been concluded that 75.9%
of the enterprises have been operating for more than 15 years and 79.3% of the companies have web sites. In
addition, it was found that businesses use the internet mostly for, message, e-mail sending / receiving” service and
although they are aware of the benefits of e-commerce, they do not use e-commerce enough for product sales. As a
result of the research, no statistically significant difference was found in terms of the level of benefit expected from
e-commerce in terms of legal structures, number of employees and duration of operations.
Kaynak
Journal of Economics Business and Political ResearchesCilt
4Sayı
10Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: