İlköğretim fen ve teknoloji öğretimi programı 7.sınıf insan ve çevre ünitesinin uygulama süreçlerinde oluşan içeriğin bilimsel süreç becerilerinin gelişimine katkısı
Citation
Şahin, Selin (Yavuz). İlköğretim fen ve teknoloji öğretim programı 7. sınıf insan ve çevre ünitesinin uygulama süreçlerinde oluşan içeriğin bilimsel süreç becerilerinin gelişimine katkısı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009.Abstract
Bu çalışmada ilköğretim Fen Ve Teknoloji Dersi 7.sınıf "İnsan ve Çevre" ünitesinin etkinliklerinde kazanılması gereken bilimsel süreç becerileri incelenmiştir. Ünitenin etkinliklerinde yer alan bilimsel süreç becerilerinin kazanılıp kazanılmadığı ve programda yer almadığı halde etkinliklerin uygulanması sırasında kazanılan bir süreç becerisinin olup olmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Etkinliğin uygulanması sırasında programda olmadığı halde kazanılan bilimsel süreç becerisi varsa bu etkinliğin nasıl uygulandığı belirlenmiştir. Böylece Fen Ve Teknoloji Programı etkinlikleri bilimsel süreç becerilerini oluşması açısından değerlendirilmiştir. Çalışmanın verileri nitel araştırma yönteminin veri toplama araçları olan, doküman analizi, gözlem, görüşme ve bilimsel süreç becerileri testi ile toplanmıştır. Sonuçta bu ünitede yer alan etkinliklerdeki bilimsel süreç becerilerinden programın öngördükleri ve programda belirtilmemesine karşın ortaya çıkan bilimsel süreç becerisi belirlenmiştir. Bu tür becerilerin nasıl oluştuğu etkinliğin uygulama süreçlerinin analiz edilmesiyle saptanmıştır. It is investigated that science process skills are gained via actruties of the Human And Environment unit. The aim is determined that which ones science process skillls are gained in the activities and it is determined that if there any science process skills which are not take a place in the curriculum. In which case, it is searched how to be gained these process skills. In this way activities of curriculum are evaluated as to coming into being of science process skills. The data of study are obtain by document analys is, observation, interview which are instruments of qualitative research and science process skills test. In the conclusion it is determined that some of science process skills are come into being which are not take a place in curriculum activities.