Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYurdakul, Bünyamin
dc.contributor.advisorAydın, Serap Öz
dc.contributor.authorŞahin, Selin (Yavuz)
dc.date.accessioned2016-01-19T13:38:14Z
dc.date.available2016-01-19T13:38:14Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009en
dc.identifier.citationŞahin, Selin (Yavuz). İlköğretim fen ve teknoloji öğretim programı 7. sınıf insan ve çevre ünitesinin uygulama süreçlerinde oluşan içeriğin bilimsel süreç becerilerinin gelişimine katkısı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1704
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmada ilköğretim Fen Ve Teknoloji Dersi 7.sınıf "İnsan ve Çevre" ünitesinin etkinliklerinde kazanılması gereken bilimsel süreç becerileri incelenmiştir. Ünitenin etkinliklerinde yer alan bilimsel süreç becerilerinin kazanılıp kazanılmadığı ve programda yer almadığı halde etkinliklerin uygulanması sırasında kazanılan bir süreç becerisinin olup olmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Etkinliğin uygulanması sırasında programda olmadığı halde kazanılan bilimsel süreç becerisi varsa bu etkinliğin nasıl uygulandığı belirlenmiştir. Böylece Fen Ve Teknoloji Programı etkinlikleri bilimsel süreç becerilerini oluşması açısından değerlendirilmiştir. Çalışmanın verileri nitel araştırma yönteminin veri toplama araçları olan, doküman analizi, gözlem, görüşme ve bilimsel süreç becerileri testi ile toplanmıştır. Sonuçta bu ünitede yer alan etkinliklerdeki bilimsel süreç becerilerinden programın öngördükleri ve programda belirtilmemesine karşın ortaya çıkan bilimsel süreç becerisi belirlenmiştir. Bu tür becerilerin nasıl oluştuğu etkinliğin uygulama süreçlerinin analiz edilmesiyle saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractIt is investigated that science process skills are gained via actruties of the Human And Environment unit. The aim is determined that which ones science process skillls are gained in the activities and it is determined that if there any science process skills which are not take a place in the curriculum. In which case, it is searched how to be gained these process skills. In this way activities of curriculum are evaluated as to coming into being of science process skills. The data of study are obtain by document analys is, observation, interview which are instruments of qualitative research and science process skills test. In the conclusion it is determined that some of science process skills are come into being which are not take a place in curriculum activities.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilimsel Süreç Becerileri
dc.subject7. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı
dc.subjectDers Etkinliklerinde Uygulama
dc.subjectİnsan ve Çevre
dc.subjectScience Process Skills
dc.subjectScience and Technology Education
dc.subjectImplementation of Activities
dc.subjectHuman and Environment
dc.titleİlköğretim fen ve teknoloji öğretimi programı 7.sınıf insan ve çevre ünitesinin uygulama süreçlerinde oluşan içeriğin bilimsel süreç becerilerinin gelişimine katkısıen_US
dc.title.alternativeThe contribution of development science process skills that been consist at implementation process in the unit of human and environment grade 7 in the primary science and technology curriculmen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster