Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBayraktar, Bülent
dc.date.accessioned2025-04-24T12:52:09Z
dc.date.available2025-04-24T12:52:09Z
dc.date.issued2004en_US
dc.identifier.issn1301-5265 / 2651-4974
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/17029
dc.description.abstractPazarlar tüketici veya alıcılardan oluşur; alıcılar da çeşitli bakımlardan birbirlerinden farklıdırlar; istekler, kaynakları, bulundukları yerler satınalma tutumları ve alım şekilleri gibi. Tüketicilerin çeşitli tipte mamulleri tercih etmeleri, arzu ve ihtiyaçlarındaki bu farklılık her tüketici grubu için ayrı bir pazar oluşturulmasına neden olur. Bu yüzden işletmeler pazarlarını benzer ürünlere ihtiyaç duyan tüketici gruplarına göre bölümlere ayırır. Otomobil sektöründe işletmeler pazarı bölümlendirirken daha çok demografik kriterleri göz önüne alarak bölümlendirme yapmaktadırlar. Bölümlendirmede kriter olarak gelir faktörü en önemli kriter olarak görülse de son yıllarda otomobil alıcılarındaki değişim diğer bölümlendirme kriterlerinin de önemini arttırmıştır. Makalemizde bu kriterler ve dünyanın bir çok otomobil şirketinin bu kriterleri nasıl uyguladıkları üzerinde durulmaktadır.en_US
dc.description.abstractMarkets consist of buyers and buyers differ in one or more ways. They may differ in their wants, resources, locations, buying attitudes and buying practices. Because buyers have uniqe needs and wants, each buyer is potentially a separate market. Ideally, then, a seller might design a separate marketing program for each buyer In the automobile industry, firms segmentate their markets by mostly taking demografic criterias into consideration. Altough the revanue factor is seen as the most important criteria in segmentation criteria, the change in automobile buyers in recent years increased also the importance of other criterias in segmentation. In this article these criterias and how some big firms of the world have applied these criterias are mentioneden_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBölümlendirmeen_US
dc.subjectOtomobil Endüstrisien_US
dc.subjectDemografik Kriterleren_US
dc.subjectSegmentationen_US
dc.subjectAutomobile Endustriesen_US
dc.subjectDemographic Criteriasen_US
dc.titleOtomobil sektöründe uygulanan önemli demografik bölümlendirme kriterleri genel bir bakışen_US
dc.title.alternativeThe important demographic segmentation criterias in automobile endustriesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2956-8842en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue11en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage10en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster