dc.contributor.author | Bayraktar, Bülent | |
dc.date.accessioned | 2025-04-24T12:52:09Z | |
dc.date.available | 2025-04-24T12:52:09Z | |
dc.date.issued | 2004 | en_US |
dc.identifier.issn | 1301-5265 / 2651-4974 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/17029 | |
dc.description.abstract | Pazarlar tüketici veya alıcılardan oluşur; alıcılar da çeşitli
bakımlardan birbirlerinden farklıdırlar; istekler, kaynakları, bulundukları
yerler satınalma tutumları ve alım şekilleri gibi. Tüketicilerin çeşitli tipte
mamulleri tercih etmeleri, arzu ve ihtiyaçlarındaki bu farklılık her tüketici
grubu için ayrı bir pazar oluşturulmasına neden olur. Bu yüzden işletmeler
pazarlarını benzer ürünlere ihtiyaç duyan tüketici gruplarına göre bölümlere
ayırır.
Otomobil sektöründe işletmeler pazarı bölümlendirirken daha çok
demografik kriterleri göz önüne alarak bölümlendirme yapmaktadırlar.
Bölümlendirmede kriter olarak gelir faktörü en önemli kriter olarak görülse
de son yıllarda otomobil alıcılarındaki değişim diğer bölümlendirme
kriterlerinin de önemini arttırmıştır. Makalemizde bu kriterler ve dünyanın
bir çok otomobil şirketinin bu kriterleri nasıl uyguladıkları üzerinde
durulmaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | Markets consist of buyers and buyers differ in one or more ways.
They may differ in their wants, resources, locations, buying attitudes and
buying practices. Because buyers have uniqe needs and wants, each buyer is
potentially a separate market. Ideally, then, a seller might design a separate
marketing program for each buyer
In the automobile industry, firms segmentate their markets by mostly
taking demografic criterias into consideration. Altough the revanue factor is
seen as the most important criteria in segmentation criteria, the change in
automobile buyers in recent years increased also the importance of other
criterias in segmentation. In this article these criterias and how some big
firms of the world have applied these criterias are mentioned | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bölümlendirme | en_US |
dc.subject | Otomobil Endüstrisi | en_US |
dc.subject | Demografik Kriterler | en_US |
dc.subject | Segmentation | en_US |
dc.subject | Automobile Endustries | en_US |
dc.subject | Demographic Criterias | en_US |
dc.title | Otomobil sektöründe uygulanan önemli demografik bölümlendirme kriterleri genel bir bakış | en_US |
dc.title.alternative | The important demographic segmentation criterias in automobile endustries | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-2956-8842 | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 11 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 10 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |