Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKüçüker, Kazım
dc.contributor.authorIşık, Özkan
dc.date.accessioned2025-04-24T10:44:34Z
dc.date.available2025-04-24T10:44:34Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn2667-5463
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.38021/asbid.1202124
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/17012
dc.description.abstractBu araştırma Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerin, akademik motivasyon, öz yeterlik ve mükemmeliyetçiliğinin, akademik başarıyı yordama gücünü belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2021-2022 Eğitim-Öğretim Yılı Balıkesir Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören toplam 339 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanması amacıyla kişisel bilgi formu, akademik motivasyon ölçeği, akademik öz yeterlik ölçeği ve akademik mükemmeliyetçilik ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin akademik motivasyon puanları cinsiyet, yaş ve sınıf değişkenine göre anlamlı farklılık gösterirken, bölüm değişkenine göre farklılığa rastlanmamıştır. Ayrıca, öğrencilerin akademik öz yeterlik puanları hiçbir değişkende anlamlı farklılık oluşturmamıştır. Öğrencilerin akademik mükemmeliyetçilik puanları, yaş ve sınıf değişkenlerinde anlamlı farklılık gösterirken, cinsiyet ve bölüm değişkeni açısından anlamlı farklılığa rastlanmamıştır. Ek olarak, araştırmaya katılan öğrencilerin cinsiyet, bölüm ve sınıf değişkenlerine göre AGNO dereceleri anlamlı farklılık olduğu, diğer yandan, yaş değişkeni açısından farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Çoklu doğrusal regresyon analizi sonucunda, motivasyonsuzluğun olumsuz yönde, öz yeterliğin ise akademik başarıyı olumlu yönde yordadığı saptanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda, akademik başarıyı etkisi olabilecek farklı duyuşsal etmenler üzerine araştırmaların yapılması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research was to determine the academic motivation, self-efficacy, and perfectionism of the students of the Faculty of Sport Sciences and the predictive power of academic success. The sample of the study consisted of 339 students studying at Balıkesir University Faculty of Sport Sciences in the 2021-2022 academic year. Personal information form, academic motivation scale, academic self-efficacy scale, and academic perfectionism scale were used to collect data. As a result of the research, while the academic motivation scores of the students differed significantly according to gender, age, and class variable, no difference was found according to the department variable. In addition, students' academic self-efficacy scores did not differ significantly in any of the variables. While students' academic perfectionism scores showed a significant difference in age and class variables, no significant difference was found in terms of gender and department variables. In addition, it was determined that there was a significant difference in the Grade Point Averages of the students participating in the research according to gender, department, and class variables, but there was no difference in terms of age variable. As a result of the multiple linear regression analysis, it was determined that a motivation predicted negatively, and self-efficacy predicted academic achievement positively. In line with the results obtained from the research, it is recommended to conduct research on different affective factors that may affect academic achievement.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHasan Şahanen_US
dc.relation.isversionof10.38021/asbid.1202124en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/*
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectMükemmeliyetçiliken_US
dc.subjectÖz Yeterliken_US
dc.subjectAcademic Successen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectPerfectionismen_US
dc.subjectSelf-Efficacyen_US
dc.titleSpor bilimleri fakültesi öğrencilerinin akademik başarılarının yordanmasıen_US
dc.title.alternativeThe prediction of academic achievement of sports sciences faculty studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkdeniz Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentSpor Bilimleri Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0486-4821en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2561-1695en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1041en_US
dc.identifier.endpage1052en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess