dc.contributor.author | Uçak, Sefer | |
dc.contributor.author | Aytekin, Ayşe Gamze Çiftçi | |
dc.contributor.author | Kuvat, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2025-04-18T13:01:11Z | |
dc.date.available | 2025-04-18T13:01:11Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.issn | 2149-4622 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/16972 | |
dc.description.abstract | Gelişmekte olan ülkelerdeki emek ve sermaye yoğunluğuna göre lokomotif sektörlerin ihracat
içindeki payı arttıkça büyümeye katkısı da fazla olacaktır. Türkiye’de 2017 yılında toplam ihracatın
sektörel dağılımında otomotiv sanayinin payı %18,5 iken; imalat sanayi ihracatı içindeki payı da
%20 ile ilk sırayı almaktadır. Yaklaşık 12 alt sektörden oluşan otomotiv sektöründe toplam üretimin
%81’i ihracat olarak gerçekleşmektedir. Böylece sektörün büyümeye katkısı yadsınamaz bir
gerçektir. Sektörün büyümeye katkısını ölçmeyi amaçlayan bu çalışmada, Türkiye için 1998Q2-
2017Q4 yılları arasında otomotiv ihracatı ile büyüme arasındaki ilişki serilerin I(1) ve I(0)
olmasından dolayı ARDL sınır testi ile gerçekleştirilmiştir. Seriler arasında eşbütünleşme ilişkisi
tespit edilmiş, anılan dönemde hata düzeltme modelinin katsayısının anlamlı olması nedeniyle
otomotiv ihracatının kısa ve uzun dönemde büyüme üzerinde pozitif etkili olduğu görülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | As the share of locomotive sectors in exports increases according to the concentration of labor and
capital in developing countries, the contribution to growth will also increase. The share of the
automotive industry in the sectoral distribution of total exports in 2017 in Turkey was 18.5%; and
the share of manufacturing industry exports is the first order with 20%. In the automotive sector,
which consists of approximately 12 sub-sectors, 81% of total production is realized as exports. Thus,
the contribution of the industry to growth is indisputable. This study aimed to measure the
contribution to the sector's growth, with the growth of the series relationship between automotive
exports to Turkey between the years 1998Q2-2017Q4 I (1) and I (0) due to the ARDL bounds testing
was carried out with. It is seen that automotive exports have a positive effect on short and long term
growth because of the significance of the error correction model in the mentioned period. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Muş Alparslan Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/ | * |
dc.subject | Otomotiv İhracatı | en_US |
dc.subject | Ekonomik Büyüme | en_US |
dc.subject | Eşbütünleşme | en_US |
dc.subject | ARDL | en_US |
dc.subject | Automotive Exports | en_US |
dc.subject | Economic Growth | en_US |
dc.subject | Cointegration | en_US |
dc.title | ARDL modeli ile Türkiye’de otomotiv ihracatı - büyüme ilişkisi | en_US |
dc.title.alternative | The relationship between automotive exports-growth in Turkey with ARDL model | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Sındırgı Meslek Yüksekokulu | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-9251-9584 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-8562-934X | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-7017-4557 | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | ICEESS’ 18 | en_US |
dc.identifier.startpage | 201 | en_US |
dc.identifier.endpage | 209 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |