Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının bilgi ve iletişimteknolojileri (BİT) yeterlilik algıları
Özet
Araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının sahip oldukları bazı değişkenlere göre bilgi ve iletişim
teknolojileri (bit) yeterlilik algılarının incelenmesidir. Araştırma tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırma verileri Balıkesir
üniversitesinde öğrenim gören toplam 245 öğretmen adayına anket uygulayarak elde edilmiştir.
Araştırma bulgularına göre katılımcıların (bit) yeterlilik algıları puanları ortalaması 3.34±0,32 olarak bulunmuştur.Araştırmada
kullanılan değişkenlerden cinsiyet değişkenine göre gruplar arasında farklılık görülmese de kadın adayların daha yüksek
düzeyde yeterlilik algısına sahip oldukları görülmüştür. Kişisel bilgisayarı olan ve yabancı dil bilme düzeyleri daha yüksek
olan adayların BİT yeterlilik algıları daha yüksektir. Yine bölüm türüne göre beden eğitimi öğretmenliği bölümünde öğrenim
gören ve genel sınıf düzeyine göre birinci ve ikinci sınıfta öğrenim gören adayların daha düşük düzeyde BİT yeterlilik algısına
sahip oldukları belirlenmiştir.
Güncel beden eğitimi öğretmen yetiştirme programlarında teknoloji kullanımı gibi 21.yüzyıl becerilerin öğretilmesi çağın
gereklerini yerine getirme açısından son derece önemlidir. Bu sebeple de bu çalışma bulgularında da görüldüğü gibi öğretmen
adaylarının kısmen yeterli olan bilgi ve iletişim yeterliliklerini artıracak önlemler alınması, ilgili müfredatlar da bu konuları
içeren derslerin konulması önerilmektedir.