Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin internet bağımlılık düzeyleri
Özet
Araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının sahip oldukları bazı değişkenlere göre internet bağımlılık
düzeylerinin incelenmesidir. Araştırma tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırma verileri Balıkesir üniversitesinde öğrenim
gören toplam 520 katılımcıya anket uygulayarak elde edilmiştir.
Araştırma bulgularına göre katılımcıların internet bağımlılık puanları ortalaması 3.46±0.62 olarak bulunmuştur. Araştırmada
kullanılan değişkenlerden cinsiyet değişkenine göre gruplar arasında erkekler lehine anlamlı farklılık görülmüştür. Bölüm
değişkenine göre spor yöneticiliği bölümünde öğrenim görenler, sınıf düzeyi bakımından da birinci ve ikinci sınıf öğrencilerinin
daha yüksek internet bağlılığına sahip oldukları görülmüştür. İnterneti eğlence amaçlı kullanan ve en çok oyun sitelerine giren
katılımcıların diğer gruplara göre anlamlı düzeyde daha yüksek bağlılık puanına sahip oldukları belirlenmiştir.
Eğitimde öğrenme ve öğretme süreci içerisinde modern çağın getirdiği teknolojik imkanlardan faydalanmak, bilgiye erişim
sağlamak açısından oldukça önemlidir. Ancak eğitim sürecinde teknolojiyi doğru biçimde kullanmak önemli bir konu olarak
karşımıza çıkmaktadır.