Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkyıldız, Nihal Arda
dc.contributor.authorEkinci, Betül Bektaş
dc.contributor.authorKarabatak, Songül
dc.contributor.authorAlanoğlu, Müslim
dc.date.accessioned2025-04-17T12:20:02Z
dc.date.available2025-04-17T12:20:02Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn1308-9080 / 1308-9099
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.55525/tjst.1174204
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16919
dc.descriptionAkyıldız, Nihal Ardaen_US
dc.description.abstractDesign studios, one of the most important components of architectural education had to move to digital environments urgently and independent of space with the Covid-19 pandemic. This study aims to evaluate whether design studios can be digitized according to the views of students and instructors in two different architecture schools (Firat and Balikesir University) by considering this compulsory experience. The views of 71 students and 5 academicians were taken with a purposeful sampling method. Content and descriptive analyses were performed on the views collected from the participants. As a result, the biggest problem in moving design studios to a digital environment is the disappearance of physical environments in which collaboration, idea sharing, and discussions will occur. In addition, the advantages of online education continued their attraction for some students in the digitalization of design studios. In terms of instructors, games, simulations, modeling, and virtual reality can be used for successful digital studio applications and the infrastructures of these applications can be improved with support from mobile devices.en_US
dc.description.abstractMimarlık eğitiminin en önemli bileşenlerinden biri olan tasarım stüdyoları, Covid-19 pandemisi ile acilen ve mekandan bağımsız dijital ortamlara geçmek zorunda kalmıştır. Bu çalışma, bu zorunlu deneyimin dikkate alınarak iki farklı mimarlık okulunda (Fırat ve Balıkesir Üniversitesi) öğrenci ve öğretim elemanlarının görüşlerine göre tasarım stüdyolarının dijital bir ortama dönüştürülüp dönüştürülemeyeceğini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Amaçlı örnekleme yöntemi ile 71 öğrenci ve 5 akademisyenin görüşleri alınmıştır. Katılımcılardan toplanan görüşler üzerinde içerik ve betimsel analizler yapılmıştır. Sonuç olarak tasarım stüdyolarının dijital ortama taşınmasındaki en büyük sorun, işbirliğinin, fikir paylaşımının ve tartışmaların yaşanacağı fiziksel ortamların ortadan kalkmasıdır. Bunun yanı sıra online eğitimin getirdiği avantajlar tasarım stüdyolarının dijitalleşmesinde bazı öğrenciler için cazibesini sürdürmektedir. Eğitmenler açısından başarılı dijital stüdyo uygulamaları için oyunlar, simülasyonlar, modelleme ve sanal gerçeklik kullanılabilir ve bu uygulamaların altyapıları mobil cihazlardan destek alınarak geliştirilebilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherFırat Universityen_US
dc.relation.isversionof10.55525/tjst.1174204en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDesign Studioen_US
dc.subjectDigital Design Studioen_US
dc.subjectFace-To-Face Educationen_US
dc.subjectArchitecture Educationen_US
dc.subjectTasarım Stüdyosuen_US
dc.subjectDijital Tasarım Stüdyosuen_US
dc.subjectYüzyüze Eğitimen_US
dc.subjectMimarlık Eğitimien_US
dc.titleAnalysis of views on digitalization of design studiosen_US
dc.title.alternativeTasarım stüdyolarının dijitalleştirilmesine yönelik görüşlerin analizien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Journal of Science and Technologyen_US
dc.contributor.departmentMimarlık Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1948-188Xen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0142-0587en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1303-2429en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1197-552Xen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage59en_US
dc.identifier.endpage73en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster