Kariyer beklentisinde kariyer merkezlerinin rolü ve Balıkesir Üniversitesinde bir uygulama
Özet
Günümüzde öğrenci ve iş dünyası arasında önemli bir köprü görevini üstlenen üniversite kariyer merkezleri öğrencilerin kendilerini tanımalarına, kendilerine uygun meslekleri seçmelerine ve mesleki hayatlarında başarıyı yakalamalarına yönelik fırsatlar sunmaktadır. Ancak bu sürecin başarısı öğrencilerin konuya bakış açılarının ve bu merkezlerden beklentilerinin bilinmesi ve değerlendirilmesini gerektirmektedir. Çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin iş yaşamına hazırlanmasında üniversite kariyer merkezlerinin rolünü açıklamak ve öğrencilerin bu merkezlerden beklentilerinin neler olduğunu belirlemeye çalışmaktır. Bu amaç doğrultusunda Balıkesir Üniversitesi Kariyer Geliştirme, Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından bir ―Kariyer Beklenti Anketi‖ hazırlanarak Balıkesir Üniversitesi öğrencilerine uygulanmış ve sonuçlar SPSS ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda program türü, sınıf düzeyi, öğrenim türü, cinsiyet, öğrencilerin hayalini kurdukları bölümde okumaları ve bölümde zorunlu staj olması ile kariyer merkezinden kariyer beklentileri açısından anlamlı farklar ortaya çıkmıştır. Today, university career centers that task undertakes an important bridge between students
and business, Its offer to students to know themselves, to choose appropriate success in their
career and professional life and opportunities for capture. However, success of this process,
student‘s requires knowledge and evaluations point of view on the expectations of these
centersThe aim of this study to explain the role of university career centers that student‘s prepare
of working lives and them trying to determine what the expectations of these centers. For this
purpose a "Career Prospects Survey" prepared by Balikesir University Career Development,
Research and Application Center and applied to Balikesir University students, and the results
were analyzed with SPSS program. Analysis of the results, has emerged a significant difference,
programme type, grade level, school type, gender, student‘s studying programme in dreams and
compulsory internship in terms with career expectations from the career center.
Kaynak
Sosyal Bilimler MetinleriCilt
2016Sayı
Aralık ICOMEP Özel Sayısıİlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Geleneksel kariyerden, sınırsız ve dinamik/değişken kariyere geçiş: nedenleri ve sonuçları üzerine yazınsal bir inceleme
Seymen , Oya Aytemiz (2004)1990’ların ikinci yarısında, küresel ekonomiye paralel hızlı teknolojik gelişmelere ve çalışma yaşamını etkileyen çok yönlü sosyo-ekonomik değişmelere bağlı olarak, kariyer yazınında yeni paradigmalar tartışılmaya başlanmıştır. ... -
Örgütlerde iş etiği ve kariyer yönetimi ilişkisi: normatif etik boyutuyla bir değerlendirme
Bolat, Tamer; Seymen, Oya Aytemiz (2003)Normatif etik çerçevesinde, örgütsel uygulamalara ilişkin iyi-kötü, doğru-yanlış tanımlamalarının yapılması ve bunların tüm örgüt paydaşlarınca anlaşılması büyük önem taşımaktadır. Buradan hareketle, örgütsel uygulamalardan ... -
İnşaat mühendislerinin kariyer planlamaları üzerine bir araştırma
Çivici, Fehmi (Balıkesir Üniversitesi, 2021)Fransızcadan dilimize geçen kariyer kelimesi; bir hedefe varmak için yürünen yol, başlangıç ve bitiş noktaları arasındaki süreçtir. Bir başka deyişle; kişinin kendisini gelecekte nerede görmek istediğinin planlamasını ...