Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBaşöz, Tutku
dc.contributor.authorYılmaz, Gülcan
dc.date.accessioned2025-04-10T07:18:46Z
dc.date.available2025-04-10T07:18:46Z
dc.date.issued2025en_US
dc.date.submitted2025
dc.identifier.citationYılmaz, Gülcan. The relationship between foreign language learners' grit, motivation, and achievement. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2025.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16681
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce öğrenenlerin yabancı dil öğrenme azim düzeylerini belirlemenin yanı sıra onların yabancı dil öğrenme azmi, yabancı dil motivasyonu ve yabancı dil başarıları arasındaki ilişkileri ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Çalışma aynı zamanda yabancı dil olarak İngilizce öğrenenlerin yabancı dil öğrenme azimlerini yordamada yabancı dil öğrenme motivasyonu ve yabancı dil başarısının rolünü de araştırmıştır. Ayrıca, öğrencilerin yabancı dil öğrenme azimlerinin sınıf düzeyi, mezun olunan lise türü ve algılanmış İngilizce yeterliği açısından değişkenlik gösterip göstermediği de incelenmiştir. Nicel araştırma deseninin kullanıldığı çalışma, 2023-2024 akademik yılı bahar döneminde Türkiye'deki bir devlet üniversitesinin meslek yüksekokulunda öğrenim gören İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen 500 öğrenci ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı iki bölümden oluşan karma bir ankettir. İlk bölüm katılımcılarla ilgili demografik sorulardan, ikinci bölüm ise yabancı dil öğrenme azmi ve yabancı dil öğrenme motivasyonu ölçeklerinden oluşmaktadır. Çalışmanın başlıca değişkenlerinden biri olan ders başarısı ise ders döneminin toplam puanlarına göre değerlendirilmiştir. Verilerin analizi IBM SPSS 21 kullanılarak betimsel olarak gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin orta düzeyde İngilizce öğrenme azmine sahip olduğunu göstermiştir. Sınıf düzeyi ve mezun olunan lise türünün öğrencilerin İngilizce öğrenme azmi üzerinde bir etkisi bulunmazken, algılanmış İngilizce yeterliliğinin, öğrencilerin uzun vadeli İngilizce yeterliliğine ulaşma konusundaki tutku ve azimleri üzerinde etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Sonuçlar ayrıca yabancı dil öğrenme azmi, yabancı dil öğrenme motivasyonu ve yabancı dil başarısı arasında pozitif ve istatistiksel olarak anlamlı bir korelasyon olduğunu göstermiştir. İstatistiksel olarak anlamlı en yüksek korelasyon yabancı dil öğrenme azmi ile yabancı dil başarısı arasında görülürken, en düşük korelasyon yabancı dil öğrenme motivasyonu ile yabancı dil başarısı arasında görülmüştür. Bunun yanında, yabancı dil başarısı, yabancı dil öğrenme motivasyonuna kıyasla yabancı dil öğrenme azmi için daha büyük bir yordama gücü göstermiştir.en_US
dc.description.abstractThe present study aimed to explore the relationships between EFL learners' L2 grit, L2 motivation, and L2 achievement as well as to determine their perceived levels of L2 grit. The study also investigated the role of L2 motivation and L2 achievement in predicting EFL learners' L2 grit. Moreover, the variance in learners' L2 grit in terms of their grade level, the type of high school that they graduated from, and their self-perceived proficiency in English was examined in the study. The study, which employed a quantitative research design, was conducted with 500 EFL learners studying at a vocational school of a state university in Türkiye in the spring semester of the 2023-2024 academic year. The data collection instrument was a composite survey instrument consisting of two sections. The initial section comprised demographic questions about the participants while the second section was composed of L2 grit and L2 motivation scales. Course achievement, one of the major variables in the study, was assessed through the composite scores of the term. The data were analyzed descriptively via IBM SPSS 21. The results showed that EFL learners have a moderate level of grit for learning English. While grade level and the type of high school being graduated from were found to have no impact on EFL learners' grit for learning English, self-perceived proficiency in English was revealed to exert influence on their passion and perseverance in attaining long-term proficiency in English. The results also demonstrated a positive and statistically significant correlation between L2 grit, L2 motivation, and L2 achievement. The largest statistically significant correlation seemed to exist between L2 grit and L2 achievement, whereas the smallest one was between L2 motivation and L2 achievement. Besides, L2 achievement indicated greater predictive power for L2 grit than L2 motivation did.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYabancı Dil Öğrenme Azmien_US
dc.subjectYabancı Dil Öğrenme Motivasyonuen_US
dc.subjectYabancı Dil Başarısıen_US
dc.subjectYabancı Dil Olarak İngilizce Öğrenenleren_US
dc.subjectBireysel Farklılık Değişkenlerien_US
dc.subjectPozitif Psikolojien_US
dc.subjectL2 Griten_US
dc.subjectL2 Motivationen_US
dc.subjectL2 Achievementen_US
dc.subjectEFL Learnersen_US
dc.subjectIndividual Difference Variablesen_US
dc.subjectPositive Psychologyen_US
dc.titleThe relationship between foreign language learners' grit, motivation, and achievementen_US
dc.title.alternativeYabancı dil olarak ingilizce öğrenenlerde azim, motivasyon ve başarı ilişkisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster