Rekabet kurumunun verdiği cezaların yatırımcı davranışlarına etkisi: BİST perakende ticaret sektörü üzerine bir uygulama
Özet
Covid-19 salgını sürecinde perakende gıda ve temizlik ürünleri ticareti ile
ilgilenen zincir marketler ve bu şirketlerin tedarikçilerinin fiyatlama
davranışları Rekabet Kurumu tarafından incelenmiştir. Yapılan inceleme
sonucunda söz konusu şirketlerin 4054 sayılı Kanunu’nun 4. maddesini ihlal
ettikleri tespit edilmiş ve bu şirketlere idari para cezası uygulanmıştır. Bu
bağlamda bu çalışma zincir marketlere verilen idari para cezalarının
yatırımcı davranışlarına etkisini incelemeyi amaçlamıştır. Çalışmada olay
çalışması yöntemi kullanılmış olup idari para cezalarının ilan edildiği gün
olay günü olarak belirlenmiş ve olay günü çevresinde 21 günlük olay
penceresinde anormal getiri elde edilip edilmediği test edilmiştir. Yapılan
analiz sonucunda BİM ve ŞOK şirketlerinin olay günü ve çevresinde istatiksel
olarak anlamlı anormal getiriler tespit edilirken MİGROS ve
CARREFOURSA şirketlerinde ise olay çalışması ve çevresinde istatiksel
olarak anlamlı sonuçlar bulunamamıştır. During the Covid-19 epidemic, the pricing treatment of the chain markets
relating to the retail trade of food, cleaning products, and the suppliers of
these enterprises were examined by Competition Authority. As a result of this
study, it was determined that the mentioned enterprises violated Article 4 of
Law No. 4054, and administrative fines were imposed on these enterprises. In
this regard, this study aimed to examine the effect of administrative fines for
chain markets on investor behavior. In this study, the event study method was
used, the day on which the administrative fines were announced was determined as the event day, and it was tested whether abnormal returns were
obtained in 21-days event window around the event da or not. As a result of
this analysis, statistically significant abnormal returns were found around the
event day in BİM and ŞOK companies, while statistically significant results
were not found on the event day and around in MİGROS and CARREFOURSA
companies.
Kaynak
Alanya Akademik BakışCilt
6Sayı
2Bağlantı
https://dx.doi.org/10.29023/alanyaakademik.1060643https://hdl.handle.net/20.500.12462/16643