Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOkçu, Aydın
dc.contributor.authorYünkül, Eyüp
dc.date.accessioned2016-01-19T13:38:09Z
dc.date.available2016-01-19T13:38:09Z
dc.date.issued2006
dc.date.submitted2006en
dc.identifier.citationYünkül, Eyüp. İlköğretim 6. sınıf matematik dersi OBEB ve OKEK konusunda bilgisayar destekli öğretim tasarımı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1637
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.description.abstractOBEB ve OKEK konusu bilindiği üzere öğretmenlerin öğrencilerine öğretirken zorlandığı konular arasındadır. Öğrencilerin de çalışırken kolay anlamadığı bir gerçektir. Bu durum da “OBEB ve OKEK konusunun daha iyi nasıl öğretiriz?” sorusunu doğal olarak karşımıza çıkarmaktadır. Bu çalışmanın amacı ilköğretim 6. Sınıf düzeyindeki OBEB ve OKEK konusunun öğretim yazılımını hazırlamaktır. Yazılımın hazırlanması sırasında çoklu ortam (multimedia) yazılım tasarlama ilkeleri ve öğretim yazılımı tasarlama ilkelerinden faydalanılarak, hazırlanma, tasarım, geliştirme, değerlendirme ana basamaklarına göre hazırlanmıştır. Hazırlanma basamağında ihtiyaçlar ve hedefler belirlenmiştir. Tasarım basamağında fikirleri elemek, iş ve kavram analizi, ön dersin tanımı, değerlendirmek ve gözden geçirmek aşamaları tanımlanmıştır. Geliştirme basamağında dersin akış şeması, storyboard-olay şeması, dersi programlamak ve destek materyal üretmek aşamalarından sonra değerlendirme basamağı ile yazılım tamamlanmıştır. Araştırma sonucunda hazırlanan öğretim yazılımının söz konusu düzeyde kullanılması ve OBEB VE OKEK konusunun öğretimiyle ilgili öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractAs known topic of Greatest Common Factor (GCF) and Least Common Multiply (LCM) is difficult among the topics that teachers instruct students. It is a reality that the students don’t understand easily while study this topic. Naturally, this case reveals a question that “how can we teach GCF and LCM easier?”. The aim of this study is to prepare a instructional software of greatest common factor and least common multiple unit at 6th grade in primary school While preparing software we benefit from multimedia software principles and instructional software designing principles, composed according to preparing, designing, developing and evaluating steps. Necessities and aims was determined in the preparing step, in designing step Eleminate Ideas, Study and Conceptual Analysing, Define Precourse, Evaluate and Look Over was defined. The preparing of the software was completed at the development step which contains; Scheme of Course Algorithm, Sceme of Storyboard-Event, Programming Course, Product Supporter Material. Prepared software was suggested that to use at the 6th grade and about Greatest Common Factor (GCF) and Least Common Multiple (LCM) instructions at the end of this study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretim Yazılımıen_US
dc.subjectBilgisayar Destekli Öğretimen_US
dc.subjectOBEB ve OKEK Öğretimien_US
dc.subjectInstructional Softwareen_US
dc.subjectComputer Aided Educationen_US
dc.subjectGCF and LCM Teachingen_US
dc.titleİlköğretim 6. sınıf matematik dersi OBEB ve OKEK konusunda bilgisayar destekli öğretim yazılım tasarımıen_US
dc.title.alternativeDesigning computer aided instructional software about the topic of GCF and LCM of mathemetics course at 6th grade in primary schoolen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster