İlköğretim 6. sınıf matematik dersi OBEB ve OKEK konusunda bilgisayar destekli öğretim yazılım tasarımı
Künye
Yünkül, Eyüp. İlköğretim 6. sınıf matematik dersi OBEB ve OKEK konusunda bilgisayar destekli öğretim tasarımı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006.Özet
OBEB ve OKEK konusu bilindiği üzere öğretmenlerin öğrencilerine öğretirken zorlandığı konular arasındadır. Öğrencilerin de çalışırken kolay anlamadığı bir gerçektir. Bu durum da “OBEB ve OKEK konusunun daha iyi nasıl öğretiriz?” sorusunu doğal olarak karşımıza çıkarmaktadır. Bu çalışmanın amacı ilköğretim 6. Sınıf düzeyindeki OBEB ve OKEK
konusunun öğretim yazılımını hazırlamaktır. Yazılımın hazırlanması sırasında çoklu ortam (multimedia) yazılım tasarlama ilkeleri ve öğretim yazılımı tasarlama
ilkelerinden faydalanılarak, hazırlanma, tasarım, geliştirme, değerlendirme ana basamaklarına göre hazırlanmıştır. Hazırlanma basamağında ihtiyaçlar ve hedefler belirlenmiştir. Tasarım basamağında fikirleri elemek, iş ve kavram analizi, ön dersin tanımı, değerlendirmek ve gözden geçirmek aşamaları tanımlanmıştır. Geliştirme basamağında dersin akış
şeması, storyboard-olay şeması, dersi programlamak ve destek materyal üretmek aşamalarından sonra değerlendirme basamağı ile yazılım tamamlanmıştır.
Araştırma sonucunda hazırlanan öğretim yazılımının söz konusu düzeyde kullanılması ve OBEB VE OKEK konusunun öğretimiyle ilgili öneriler sunulmuştur. As known topic of Greatest Common Factor (GCF) and Least Common Multiply (LCM) is difficult among the topics that teachers instruct students. It is a reality that the students don’t understand easily while study this topic. Naturally, this case reveals a question that “how can we teach GCF and LCM easier?”. The aim of this study is to prepare a instructional software of greatest
common factor and least common multiple unit at 6th grade in primary school While preparing software we benefit from multimedia software principles and
instructional software designing principles, composed according to preparing, designing, developing and evaluating steps. Necessities and aims was determined in the preparing step, in designing step
Eleminate Ideas, Study and Conceptual Analysing, Define Precourse, Evaluate and Look Over was defined. The preparing of the software was completed at the development step which contains; Scheme of Course Algorithm, Sceme of Storyboard-Event, Programming Course, Product Supporter Material.
Prepared software was suggested that to use at the 6th grade and about Greatest Common Factor (GCF) and Least Common Multiple (LCM) instructions at
the end of this study.