Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSaçkes, Esat
dc.contributor.authorDoğdubay, Murat
dc.date.accessioned2025-03-11T08:30:53Z
dc.date.available2025-03-11T08:30:53Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.issn2147-415X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16338
dc.description.abstractKonaklama işletmeleri ve ürünleri hakkında internet üzerinde olumlu ve olumsuz yorumlar mevcuttur. İşletmelerin, ilgili yorumlardan etkilenen tüketicileri bilmesi ve onlara yönelik reklam ve pazarlama faaliyetinde bulunması, tüketici geneline yapılacak reklam ve pazarlama faaliyetlerinden daha verimli ve daha az maliyetli olacaktır. Bu çalışmada, konaklama işletmesi tercihinde bulunurken Elektronik ağızdan ağıza iletişimden (EWOM) tüketicilerin ne düzeyde etkilendiklerinin belirlenmesi hedeflenmiştir. Bu amaçla çalışma kapsamında tüketicilerin EWOM’ dan etkilenme düzeylerine göre profilleri ortaya koyulmuş ve tüketici profilleri ile değer ve yaşam tarzı (VALS2) ile demografik değişkenler arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırma örneklemini konaklama işletmelerinden ürün satın alabilecek toplam 421 tüketici oluşturmaktadır. Bu araştırma sonuçlarına göre konaklama işletmesi tercihinde tüketicilerin tümünün elektronik ağızdan ağıza iletişimde aynı seviyede etkilenmediği, demografik özellikler ve VALS2 gruplarına göre farklılıklar gösterdiği ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThere are positive and negative comments and reviews on the internet about accommodation establishments and products. Knowing the consumers who are affected by the relevant comments will make the design of advertising and marketing activities more efficient and less costly. The aim of this study was to determine to what degree consumers are influenced by the electronic word to mouth communication in selecting accommodation. For this purpose, profiles of consumers were revealed based on the influence of electronic mouth to mouth communication on their preferences and the relationship between consumers profiles and values and life style scores and demographic variables were examined. A total of 421 consumers compromised the sample of the study. The results of this study indicated that consumers were not affected at the same level from electronic mouth-to-mouth communication and the influence of electronic mouth-to-mouth communication varies based on consumers’ demographic characteristics and their values and life styles.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectElektronik Ağızdan Ağıza İletişim (EWOM)en_US
dc.subjectTüketici Değer ve Yaşam Tarzı (VALS2), Konaklama İşletmelerien_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectElectronic Word of Mouth (EWOM)en_US
dc.subjectValues and Lifestyles (VALS2)en_US
dc.subjectAccommodation Businessesen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.titleKonaklama işletmelerinin pazarlamasında mobil teknolojinin kullanımıen_US
dc.title.alternativeUsing of mobile technology in marketing of accommodation businessen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKüresel İktisat ve İşletme Çalışmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentSındırgı Meslek Yüksekokuluen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6592-4077en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-5601-6931en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue16en_US
dc.identifier.startpage183en_US
dc.identifier.endpage195en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster