Konaklama işletmelerinin pazarlamasında mobil teknolojinin kullanımı
Abstract
Konaklama işletmeleri ve ürünleri hakkında internet üzerinde olumlu ve olumsuz yorumlar mevcuttur.
İşletmelerin, ilgili yorumlardan etkilenen tüketicileri bilmesi ve onlara yönelik reklam ve pazarlama
faaliyetinde bulunması, tüketici geneline yapılacak reklam ve pazarlama faaliyetlerinden daha verimli ve daha
az maliyetli olacaktır. Bu çalışmada, konaklama işletmesi tercihinde bulunurken Elektronik ağızdan ağıza
iletişimden (EWOM) tüketicilerin ne düzeyde etkilendiklerinin belirlenmesi hedeflenmiştir. Bu amaçla çalışma
kapsamında tüketicilerin EWOM’ dan etkilenme düzeylerine göre profilleri ortaya koyulmuş ve tüketici
profilleri ile değer ve yaşam tarzı (VALS2) ile demografik değişkenler arasındaki ilişkiler incelenmiştir.
Araştırma örneklemini konaklama işletmelerinden ürün satın alabilecek toplam 421 tüketici oluşturmaktadır.
Bu araştırma sonuçlarına göre konaklama işletmesi tercihinde tüketicilerin tümünün elektronik ağızdan ağıza
iletişimde aynı seviyede etkilenmediği, demografik özellikler ve VALS2 gruplarına göre farklılıklar gösterdiği
ortaya çıkmıştır. There are positive and negative comments and reviews on the internet about accommodation establishments
and products. Knowing the consumers who are affected by the relevant comments will make the design of
advertising and marketing activities more efficient and less costly. The aim of this study was to determine to
what degree consumers are influenced by the electronic word to mouth communication in selecting
accommodation. For this purpose, profiles of consumers were revealed based on the influence of electronic
mouth to mouth communication on their preferences and the relationship between consumers profiles and
values and life style scores and demographic variables were examined. A total of 421 consumers compromised
the sample of the study. The results of this study indicated that consumers were not affected at the same level
from electronic mouth-to-mouth communication and the influence of electronic mouth-to-mouth
communication varies based on consumers’ demographic characteristics and their values and life styles.