Orta öğretim 1. sınıf ve 2. sınıf öğrencilerinin fizik dersine yönelik tutumları ile öğrenme stilleri arasındaki ilişki
Özet
Öğrencilerin bir dersle ilgili konuları öğrenme düzeylerini artırmak için pek çok yöntem kullanılmaktadır.
Bu yöntemlerin uygulanması aşamasına gelinmeden önce, öğrencilerin derse olan tutumlarını ve öğrenme stillerini
belirlemek kullanılacak yöntemi belirlemek bakımından önemli bir durumdur. Öğrenci başarısını etkileyen en
önemli faktörlerden biri öğrencinin o derse olan tutumudur. Olumsuz tutum içindeki bir öğrencinin, olumlu tutuma
sahip öğrencilere göre öğrenmesi daha güç olmaktadır. Ayrıca öğretmenin ders işleme yönteminin, öğrencilerin
öğrenme stillerine paralel olması ders başarısını etkileyen diğer bir durumdur. Bu çalışmada, 2004-2005 Öğretim yılı
ikinci döneminde, Balıkesir İl merkezindeki 4 orta öğretim kurumunda öğrenim görmekte olan 182 lise 1. ve 2. sınıf
öğrencisinin fizik dersine olan tutumları ile öğrenme stilleri arasındaki ilişki araştırılmıştır. Ölçme aracı olarak,
Fizik Tutum Ölçeği ve Öğrenme Stili Testi kullanılmıştır. Öğrenme Stili Testi, Barsch’ın geliştirdiği görsel, işitsel
ve kinestetik (dokunsal) öğrenme stillerini kapsayan 24 maddelik bir testtir. Fizik tutum ölçeği ise 5’li Likert
ölçeğine göre hazırlanmış 13 olumlu, 12 olumsuz maddeden oluşan 25 maddeden oluşmaktadır. Çalışma
sonuçlarından elde edilen veriler, SPSS istatistik paket programı ile değerlendirilmiştir. Veriler, T testi ve ANOVA
ile analiz edilerek, farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilerin fizik dersine olan tutumları arasında anlamlı bir ilişki
olup olmadığı araştırılmıştır. Many diffrent kinds of methodologies are used to increase learning levels of students about classes. Before
the application of these methodologies in class it is important to describe students’ attitudes to classes and their
learning styles. One of the factors affecting the success of student is attitude of student to class. It is well known that
learning is more difficult for the student who shows a negative attitude to class than the student who shows a
positive attitude. Furthermore, teaching methodology of teacher parallel to students’ learning styles is another
situation effective on success of class. In this study, the correlation between the attitudes of 182 students, attending
1st and 2nd grade of 4 high schools in the centre of Balıkesir city in the second semestre of 2004-2005 educational
year, to physics classes and learnig styles of them is researched. Measure preferences used in this study were
Attitude Scale of Physics and Learning Style Inventory. Learning Style Inventory which was formed by Barsch is a
24 items test including visual, auditory, and kinesthetic (tactile) learning styles. Attitude Scale of Physics is 25 items
test (including 13 positive and 12 negative items) which was prepared according to Likert’s 5 items scale. The data
collected in this study were analyzed by using SPSS statistical program. The data were applied to T-test and
ANOVA, by this way the correlation between the attitudes of students, who have different learning styles, to physics
classes is researched.