Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGiritlioğlu, İbrahim
dc.contributor.authorAvcıkurt, Cevdet
dc.date.accessioned2025-02-14T07:41:09Z
dc.date.available2025-02-14T07:41:09Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.issn1308-9196 / 1308-7363
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16043
dc.description.abstractSon yıllarda turizmin gelişmesiyle birlikte ülkeler, turizmden elde ettikleri gelirleri üst noktalara taşıyabilmek için birbirleriyle kıyasıya rekabet etmektedir. Ülke yöneticileri de bir ülkenin tamamını değil, ülkenin sahip olduğu her yörenin birer destinasyon olarak pazarlanması kavramına ağırlık vermeye başlamışlardır. Bu noktadan hareketle ülkeler sahip oldukları şehirleri turistik açıdan pazarlamaktadır. Yapılan bu araştırmanın amacını şehirlerin turizm açısından pazarlanmasının öneminin incelenmesi oluşturmaktadır. Araştırma 3 bölümden oluşmaktadır. Araştırmanın ilk bölümünde şehir pazarlamasının önemi ve şehir pazarlanmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar üzerinde durulmuştur. Araştırmanın ikinci bölümünde şehir pazarlanmasına yönelik dünyada başarılı olan şehirler incelenmiştir. Araştırmanın son bölümünde ise Türkiye’deki şehirlerin şehir pazarlaması açısından eksiklikleri ortaya konularak yapılması gerekenlere yönelik tavsiyeler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn recent years with the acceleration of tourism, countries are in a cut-throat competition in order to increase their income. On the other hand, country leaders have begun to give importance on destination marketing rather than whole of country marketing. At this point countries focus on marketing efforts for their cities in terms of tourism. The purpose of this study is to determine the importance of city marketing for tourism. The study contains three parts. In the first part of the study we sought that the importance of city marketing were focused, and the factors which need special attention during city marketing were given. In the second part successful examples of the world on city marketing were analysed. Finally in the last part of the study deficiencies of city marketing in Turkey were tried to be determined and recommendations through city marketing were given.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAdıyaman Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDestinasyon Pazarlamasıen_US
dc.subjectŞehirlerin Pazarlanmasıen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectDestination Marketingen_US
dc.subjectCity Marketingen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.titleŞehirlerin turistik bir ürün olarak pazarlanması örnek şehirler ve Türkiye deki şehirler üzerine öneriler derlemeden oluşmuş bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeMarketing cities as a touristic product, sample cities, and recommendations on cities in Turkey (a literature reviewen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAdıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2890-9817en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9169-9763en_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage74en_US
dc.identifier.endpage89en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster