dc.contributor.author | Yıldırım, Ayşenur | |
dc.contributor.author | Şekercioğlu, Ayşe Gül Çirkinoğlu | |
dc.contributor.author | Yıldırır, Hasene Esra | |
dc.date.accessioned | 2025-02-13T07:21:57Z | |
dc.date.available | 2025-02-13T07:21:57Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.issn | 1301-7985 / 2536-5142 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.25092/baunfbed.428983 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/16009 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Fen Bilimleri Dersi “Maddenin Yapısı ve Özellikleri” ünitesi “Kimyasal
Bağlar” konusunun drama destekli öğretiminin öğrenci başarısına etkisi ve
öğrencilerin öğretim sonrası Fen Bilimleri dersine yönelik tutumları belirlenmiştir.
Çalışmaya 2016-2017 Öğretim Yılı Balıkesir İli Dursunbey İlçesinde bir ortaokulun 8.
sınıfında öğrenim gören 47 öğrenci katılmıştır. Çalışma, ön test-son test kontrol gruplu
yarı deneysel model olup veri toplama aracı Kimyasal Bağlar Başarı Testi
(KR21=0.77) ve Fen Bilimleri Dersi Tutum ölçeğidir (Cronbach Alpha=0.85). Deney
grubunda (N:25), araştırmacı tarafından hazırlanan drama senaryoları konunun
öğretimini destekleyici şekilde uygulanmıştır. Kontrol grubunda (N:22) ise geleneksel
öğretime devam edilmiştir. Uygulama sonrasında elde edilen verilerin normal dağılıma
uyması sonucunda, veriler İlişkili Örneklemler için t testi, İki Yönlü Varyans analizi
(ANOVA) ve Levene testi ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, deney ve kontrol
grubu öğrencilerinin Kimyasal Bağlar Başarı Testi son test puanları arasında deney
grubu lehine anlamlı düzeyde fark olduğu belirlenmiştir. Ayrıca deney grubundaki
öğrencilerin tutum puanı sonuçları ile kontrol grubundaki öğrencilerin tutum puanı
sonuçları arasında anlamlı bir fark olduğu (p<,011) görülmüştür. Drama destekli
öğretimin Kimyasal Bağlar konusunda öğrenci başarısını arttırdığı ve Fen Bilimleri
dersine yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilediği öngörüsünde bulunulmuştur | en_US |
dc.description.abstract | This study reveals the effect of drama instruction techniques used for the topic
“Chemical Bonds” in the unit “Structure of Matter” on students’ achievement levels. In
addition, Students’ attitudes towards Science course after the instruction are examined.
Study that took place during 2016-2017 academic years included 47 eight-grades
studying at Balikesir Dursunbey district secondary school as participants. The study
took up a quasi-experimental design with pre-test post-test control group, and it used
Chemical Bonds Achievement Test (KR21=0.77) and Science Course Attitude Survey
(Cronbach’s Alpha=0.85) as data collection tools. Drama scenarios devised by the
researcher were employed to support the instruction of the topic for the experimental
group (n:25). For the control group (n:22), on the other hand, traditional methods were
used in the instruction. The data were analyzed by running Paired-Samples T-Test,
Univariate Analysis of Variance (ANOVA) and Levene’s test due to the matching of
data with normal distribution. The interpretation of the data indicated a significant
difference between Achievement Test gain scores of both groups considering post-tests,
which was in favor of the experimental group. Moreover, it was deducted that there was
a statistically significant difference between the groups regarding their attitude scores
(p<,011). In conclusion, it was suggested that drama-assisted instruction increased
achievements of students on Chemical Bonds, and that it affected students’ attitudes
towards Science course in a positive way. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.25092/baunfbed.428983 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Drama ile Öğretim | en_US |
dc.subject | Kimyasal Bağlar | en_US |
dc.subject | 8. Sınıf Öğrencisi | en_US |
dc.subject | Teaching with Drama | en_US |
dc.subject | Chemical Bonds | en_US |
dc.subject | 8th Grade Student | en_US |
dc.title | Fen bilimleri dersi 8.sınıf öğrencilerinin “kimyasal bağlar” konusundaki başarılarına ve derse yönelik tutumlarına drama destekli öğretimin etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of drama-assisted instruction on 8th-grade science students’ achievement on “chemical bonds” and their attitudes towards the course | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-9474-2977 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-9691-3730 | en_US |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 255 | en_US |
dc.identifier.endpage | 272 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |