dc.contributor.author | Kıyak, Ramazan | |
dc.contributor.author | Kıyak, Samet | |
dc.contributor.author | Çağlar , Bahadır | |
dc.contributor.author | Fındık, Meliha | |
dc.contributor.author | Serin, Süha | |
dc.contributor.author | Dündar, Ahmet Sedat | |
dc.date.accessioned | 2025-02-06T07:13:56Z | |
dc.date.available | 2025-02-06T07:13:56Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.33716/bmedj.1576451 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/15916 | |
dc.description | Kıyak, Ramazan (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Amaç: Bu çalışmada Balıkesir Üniversitesi Tıp Fakültesi
Acil Serviste çalışan asistan hekim ve son sınıf intörn
hekimlerin katılımı ile acil servis çalışanlarının intörn
hekimlerin adli vaka yönetimine yönelik bilgi düzeylerinin
belirlenmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Kesitsel ve tanımlayıcı tipte olan bu
çalışmada, 25 soruluk anket hazırlanmıştır. Anket formu
sosyodemografik özelliklerin ve adli raporlar konusunda
bilgi, tutum ve düşüncelerin değerlendirildiği çoktan
seçmeli sorulardan oluşturulmuştur. Araştırma
verilerimizin istatistiksel değerlendirmesinde SPSS 25
paket programı kullanılmıştır. Anketler bilgilendirilmiş
onam formu imzalandıktan sonra katılımcılar tarafından
doldurulmuştur
Bulgular: Çalışmaya katılanların 23’ü (%23) asistan
hekim, 77’si (%77) ise intörn doktordu. Çalışmaya katılan
hekimlerin yaş ortalaması 24,3’tü. Katılımcıların 85’i
(%85) adli rapor yazımı hususunda eğitime ihtiyaç
duyduğunu belirtmiştir. Tıp Fakültesinde aldığı adli tıp
eğitiminin yeterli bulan katılımcı sayısı sadece 13 (%13)
kişiydi. Asistan hekimlerin sadece %13’ü acil tıp kliniğinde
yazdığı adli raporun doğruluğu hususunda şüphe
duymadığını belirtmiştir. Katılımcıların 31’i (%31) kati
rapor - geçici rapor ayrımında hata yapmamıştır.
Sonuç: Hastanelerde acil servisler adli raporların genellikle
ilk ve fazla sayıda düzenlendiği yerlerdir. Çalışmamızda
acil tıp asistanları ve tıp fakültesi son sınıf öğrencilerinin
adli rapor yazımı, adli vaka yönetimi hususlarında eksik
oldukları ortaya konulmuştur. Bu sorunların düzeltilmesi
adına mezuniyet öncesi ve sonrası sürekli ve de özellikle
sahaya yönelik olarak adli tıp eğitimine önem verilmesinin
gerekli olduğunu düşünmekteyiz | en_US |
dc.description.abstract | Objective: In this study, it was aimed to determine
the level of knowledge of emergency department
staff about forensic case management with the
participation of resident physicians and emergency
intern physicians working in the Emergency
Department of Balıkesir University Faculty of
Medicine.
Methods: In this cross-sectional and descriptive
study, a 25-question questionnaire was prepared. The
questionnaire form consisted of multiple-choice
questions evaluating sociodemographic
characteristics and knowledge, attitudes and opinions
about forensic reports. SPSS 25 package program
was used in the statistical evaluation of our research
data. The questionnaires were completed by the
participants after signing the informed consent form.
Results: Of the study participants, 23 (23%) were
resident physicians and 77 (77%) were intern
physicians. The mean age of the physicians
participating in the study was 24.3 years. Eighty-five
(85%) of the participants stated that they needed
training on forensic report writing. Only 13 (13%) of
the participants found the forensic medicine
education received at the Faculty of Medicine to be
adequate. Only 13% of the resident physicians stated
that they did not doubt the accuracy of the forensic
report written in the emergency medicine clinic.
Thirty-one (31%) of the participants did not make a
mistake in the distinction between a final report and
a provisional report.
Conclusion: Emergency departments in hospitals are
the places where forensic reports are usually
prepared first and in large numbers. In our study, it
was revealed that emergency medicine residents and
final year medical school students are deficient in
forensic report writing and forensic case
management. In order to correct these problems, we
think that it is necessary to give importance to
forensic medicine education before and after
graduation and especially in the field. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.33716/bmedj.1576451 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/ | * |
dc.subject | Adli Tıp | en_US |
dc.subject | Acil Tıp | en_US |
dc.subject | İntörnlük | en_US |
dc.subject | Forensic Medicine | en_US |
dc.subject | Emergency Medicine | en_US |
dc.subject | İnternship | en_US |
dc.title | Acil servise gelen adli vakaların yönetiminde acil asistan ve intörn hekimlerin bilgi düzeyinin değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Evaluation of the level of knowledge of emergency residents and ıntern physicians in the management of forensic cases coming to the emergency department | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Balıkesir Medical Journal | en_US |
dc.contributor.department | Tıp Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-8866-8595 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-3691-6355 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-4164-393X | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-7570-4200 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-4029-2613 | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 148 | en_US |
dc.identifier.endpage | 155 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |