Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDerdiyok, Rukiye
dc.date.accessioned2024-12-05T07:50:30Z
dc.date.available2024-12-05T07:50:30Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn1308-2698
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21602/sduarte.1462472
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15442
dc.description.abstractToplumsal cinsiyet eşitliği, kadın ve erkeklerin eşit sorumluluk, hak ve fırsatlara sahip olmalarını ifade etmektedir. Bu makalenin amacı cinsiyet eşitliği konusunun resimli çocuk kitaplarında nasıl ele alındığını incelemektir. Kategori olarak okul öncesi resimli çocuk kitapları seçilmiştir. Bunun sebebi 3-6 yaş aralığındaki çocukların kendilerini ve sosyal çevrelerini tanıyabilmeleri ve davranış kalıplarının oluşmaya başlamasıdır. Yapılan literatür taraması sonucunda konu ile bağlantılı 10 adet kitap incelenmiştir. Kitaplar tasarım ilkeler, iç yapı ve dış yapı özellikleri açısından irdelenmiştir. Kitapların stereotip düşünce içermeyen ve toplumsal cinsiyet eşitliğini destekleyen kitaplar olmasına özen gösterilmiştir. İnceleme sonucunda örnek kitapların teknik özelliklerinin çoğunlukla uygun olduğu gözlenmiştir. Kitaplara içerik açısından bakıldığında toplumsal cinsiyet eşitliğinin önemsendiği, kız ile erkek çocuklar için eşitlikçi yaklaşımların olduğu gözlenmiştir. İnceleme sonucunda yerli yapımların azlığı dikkat çekmiştir. Yerli yayınlar artırılabilir ve tasarım açısından daha nitelikli ve özgün örnekler oluşturulabilir. Bu bağlamda uzmanların işbirliği büyük önem taşımaktadır.en_US
dc.description.abstractGender equality denotes the equal distribution of responsibilities, rights, and opportunities between women and men. The article aims to examine how gender equality is addressed in illustrated children's books, specifically targeting preschool-aged readers due to their developmental stage for self-awareness and social recognition. Through a literature review, ten relevant books were analyzed for their design principles, internal and external structural features. Emphasis was placed on selecting books devoid of stereotypical thinking and supportive of gender equality. The analysis revealed that the technical specifications of the sample books were generally appropriate, with evident egalitarian approaches for both girls and boys. The scarcity of domestic productions was notable in the review. Indigenous publications could be increased, and more qualitatively and uniquely designed examples could be generated in terms of design. In this context, collaborative efforts among experts hold significant importance.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSüleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesien_US
dc.relation.isversionof10.21602/sduarte.1462472en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİllüstrasyonen_US
dc.subjectCinsiyet Eşitliğien_US
dc.subjectGrafik Tasarımen_US
dc.subjectOkul Öncesi Resimli Kitaplaren_US
dc.subjectGender Equalityen_US
dc.subjectGraphic Designen_US
dc.subjectIllustrationen_US
dc.subjectPreschool Picture Booksen_US
dc.titleResimli çocuk kitaplarında toplumsal cinsiyet eşitliği konusu üzerine bir incelemeen_US
dc.title.alternativeA review on gender equality in children's picture booksen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalArt-e Sanat Dergisien_US
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3600-7071en_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue33en_US
dc.identifier.startpage139en_US
dc.identifier.endpage165en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster