Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBahar, Reyhan
dc.contributor.authorVilli, Bilge
dc.date.accessioned2024-12-05T06:14:19Z
dc.date.available2024-12-05T06:14:19Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn1304-8880 / 1304-8899
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35379/cusosbil.1400718
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15429
dc.descriptionVilli, Bilge (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractGünümüzde yaşanan yoğun rekabet dolayısıyla markaların tutundurma stratejilerinde sadece ürün ve hizmetlerine ilişkin mesajlar vermeleri yetersiz kalmaktadır. Ancak tüketiciyle bağ kurabilen ve farklılaşan markalar rekabet ortamında başarılı olabilmektedir. Tutundurma stratejilerinde farklılaşabilmenin yollarından biri de içinde bulunduğu toplumu önemseyen mesajlar ileten özel gün kutlamalarıdır. Özel günler markaların hedef kitleleri ile ortak değer üreterek rakiplerinden farklılaşmasını sağlamaktadır. Bu çalışmanın amacı Cumhuriyet’in 100. yılında markaların tutundurma faaliyetlerini analiz etmektir. Bu kapsamda Marketing Türkiye ve Aksoy Araştırma firmasının iş birliğiyle Cumhuriyetin 100’üncü yılına özel “Cumhuriyet Değerlerini Taşıyan Markalar” araştırmasının sonucunda belirlenen markaların Cumhuriyetin 100. yılı temasıyla yürüttüğü faaliyetler ele alınmıştır. Araştırmada belirlenen markanın web sitelerinde paylaştıkları reklam filmleri, logoları, yaptıkları özel etkinlik/projeler, kampanyalar, çıkardıkları özel koleksiyonlar, Instagram hesaplarında yaptıkları paylaşımlar, paylaşım yaparken kullandıkları etiketler gibi kriterler incelenmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Sonuç olarak markaların “Cumhuriyet Değeri Taşıyan Marka” olmaya yeteri kadar önem vermedikleri ve sosyal medyayı bu yönde yeterli düzeyde kullanamadıkları görülmektedir.en_US
dc.description.abstractDue to today's highly competitive business environment, it is insufficient for brands to only provide messages related to their products and services in their promotional strategies.. Brands that are able to establish a strong connection with consumers and differentiate themselves are successful in the competitive environment. One way to achieve this differentiation in promotional strategies is through the celebration of special occasions with messages that show care for the community it operates in. The celebration of special occasions enables brands to differentiate from their competitors by creating shared values with their target audienceThe purpose of this study is to analyze the promotional activities of brands on the occasion of the 100th anniversary of the Republic, In this context, the activities of the brands identified in the"Brands Carrying Republic Values" research, conducted by Marketing Türkiye and Aksoy Research, specifically for the 100th anniversary of the Republic, were examined. ’Criteria such as identified brands’ advertisement films shared on the brands' websites, logos, special events/projects, campaigns, special collections released, posts on their Instagram accounts, and hashtags used during sharing were analyzed. The data obtained were evaluated through content analysis. As a result, it was observed that the brands did not sufficiently prioritize being a "Brand Carrying Republic Values" and did not effectively utilize social media in this regard.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇukurova Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.35379/cusosbil.1400718en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarka İletişim Stratejilerien_US
dc.subjectÖzel Gün Kutlamalarıen_US
dc.subjectİçerik Analizien_US
dc.subjectCumhuriyetin 100. Yılıen_US
dc.subjectBrand Communication Strategiesen_US
dc.subjectSpecial Day Celebrationsen_US
dc.subjectContent Analysisen_US
dc.subject100th Years of the Republicen_US
dc.titleCumhuriyet değeri taşıyan markaların Cumhuriyetin 100. yılı kapsamında gerçekleştirdikleri tutundurma faaliyetlerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of promotional activities carried out by brands with republican values within the scope of the 100th anniversary of the Republicen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalÇukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentSındırgı Meslek Yüksekokuluen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-5872-6275en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1175-2043en_US
dc.identifier.volume33en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage501en_US
dc.identifier.endpage521en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster