dc.contributor.author | Ancın, Vacide | |
dc.contributor.author | Kanten, Pelin | |
dc.date.accessioned | 2024-12-02T08:01:19Z | |
dc.date.available | 2024-12-02T08:01:19Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.issn | 1309-0712 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.20491/isarder.2024.1878 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/15365 | |
dc.description | Ancın, Vacide (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Amaç – Araştırmanın amacı, eğitim kurumlarındaki işyeri maneviyatının ve öğretmenlerin sahip olduğu pozitif psikolojik sermayelerinin işe adanma üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu çalışma ile okullardaki işyeri maneviyatının ve pozitif psikolojik sermayenin sağlanmasına, işe adanma konusunda yaşanan problemlerin giderilmesine, pozitif psikolojik sermaye ve işyeri maneviyatı ile işe adanmanın açıklanmasına destek sağlaması ve böylelikle eğitim sektörüne katkı sağlayabilecek bulguların elde edilmesi amaçlanmaktadır. Yöntem – Veriler anket yöntemiyle Balıkesir ili ve 20 ilçesinde bulunan 70 devlet okulunda görevli 763 öğretmenden gönüllülük esasına dayalı olarak toplanmıştır. Araştırmanın veri analizinde, istatistik paket programından yararlanılmıştır. Öğretmenlerden toplanan verilerin analizi keşfedici faktör, korelasyon ve regresyon analizi değerlendirilmeleriyle yapılmıştır. Bulgular – Araştırmadan elde edilen bulgular, işyeri maneviyatının ve pozitif psikolojik sermayenin işe adanmanın boyutları olan enerjik olma, işe bağlılık ve kendini işe verme üzerinde pozitif yönde ve anlamlı etkisinin olduğunu göstermektedir. Tartışma – Bulgular, benzer olan diğer araştırmalarla kıyaslanmış ve araştırma sonuçlarının diğerleriyle uyumlu olduğu görülmüştür. Dolayısıyla işyeri maneviyatı yüksek olan kurumlarda ve pozitif psikolojik özellikleri yüksek öğretmenlerde, işe adanmanın daha yüksek düzeyde sergilenmesi beklenmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Purpose – The aim of the research is to reveal the effect of workplace spirituality and positive psychological capital of teachers in educational institutions on work engagement. This study aims to provide support for the provision of workplace spirituality and positive psychological capital in schools, to eliminate the problems experienced in work engagement, to explain workplace spirituality and positive psychological capital and work engagement, and thus to obtain findings that can contribute to the education sector. Design/methodology/approach –Data were collected voluntarily by survey method from 763 teachers working in 70 public schools in Balıkesir province and 20 districts. A statistical package program was used to analysis of the research data. The analysis of the data collected from the teachers was made by evaluating exploratory factors, correlation and regression analysis. Findings – The findings obtained from the research show that workplace spirituality and positive psychological capital have a positive and significant effect on the work engagement dimensions of being energetic, being committed to work and being committed to work. Discussion – The findings were compared with other similar studies and it was seen that the research results were consistent with the others. Therefore, it is expected that higher levels of work engagement will be exhibited in institutions with high workplace spirituality and in teachers with high positive psychological characteristics. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Melih Topaloğlu | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.20491/isarder.2024.1878 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İşyeri Maneviyatı | en_US |
dc.subject | Pozitif Psikolojik | en_US |
dc.subject | Sermaye İşe Adanma | en_US |
dc.subject | Workplace Spirituality | en_US |
dc.subject | Positive Psychological | en_US |
dc.subject | Capital Work Engagement | en_US |
dc.title | İşyeri maneviyatının ve pozitif psikolojik sermayenin işe adanma üzerindeki etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of workplace spirituality and positive psychological capital on work commitment | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İşletme Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | İvrindi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-2716-2010 | en_US |
dc.identifier.volume | 16 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1679 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1696 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |