Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİçingir, İlke Kösedağ
dc.contributor.authorBedizel, Nazlı Ruya Taşkın
dc.contributor.authorCabbar, Burcu Güngör
dc.contributor.authorÖzgür, Sami
dc.date.accessioned2024-02-20T06:55:31Z
dc.date.available2024-02-20T06:55:31Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn1301-9058
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17152/gefad.1006277
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14559
dc.description.abstractToplumun geleceği olan çocukların yeme davranışlarının ve bu davranışları etkileyen çeşitli ailesel faktörlerin belirlenmesi yetersiz ve dengesiz beslenme alışkanlıklarının önüne geçilmesi açısından önemlidir. Bu araştırmada ilkokul öğrencilerinin beslenme çantalarının içeriğinin tespit edilmesi ve öğretmenlerle yapılan görüşmeler yoluyla yeterli ve dengeli beslenme alışkanlıklarının değerlendirilmesi ve bu alışkanlıklarda çeşitli değişkenlerin (beslenmeye ilişkin ailelerin görüşleri, ailelerin sosyoekonomik durumları, öğrenim durumları, beslenme çantası puanları ve çocukların beden kitle indeksi) saptanması amaçlanmaktadır. Karma desende planlanıp yürütülen araştırmanın çalışma grubu 74 ilkokul öğrencisi ile onların ebeveynleri ve 4 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışmanın sonuçları çocukların beslenme çantalarının içeriği ailelerin beslenmeye yönelik tutumları, ailenin gelir düzeyi, öğrenim durumu ve BKI değerleri gibi faktörlerden istatistiksel olarak etkilenmediğini göstermektedir. Ancak çocukların beslenme çantalarının içerikleri ve öğretmenlerle yapılan görüşmeler velilerin bu konuya daha çok önem vermeleri, daha bilinçli seçimler yapmaları gerektiği ve beslenme çantalarının kontrolünü sağlamaları gerektiğine işaret etmektedir.en_US
dc.description.abstractAs children are the future of society, it is essential to determine their eating behaviors and various factors affecting these behaviors to prevent inadequate and unbalanced nutritional habits. The present study aimed to determine the lunchbox contents of primary school students, to evaluate their adequate and balanced dietary habits and the effect of various factors [parents' attitudes towards nutrition, socioeconomic and educational status of families', the lunchbox scores, and students' Body Mass Index (BMI)] in these habits. The study group consisted of 74 primary school students, their parents and four classroom teachers. A parent attitude scale to determine their attitudes towards children's nutrition, an observation form to score students' lunchboxes, and semi-structured interviews with their teachers were used as data collection tools. The results showed that the content of children's lunchboxes is not statistically affected by determining factors. However, the contents of children's lunchboxes and interviews with teachers indicated that parents should pay more attention to this issue, make more informed choices, and control the lunchboxes.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGazi Eğitim Fakültesien_US
dc.relation.isversionof10.17152/gefad.1006277en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeslenmeen_US
dc.subjectBeslenme Alışkanlıklarıen_US
dc.subjectBeslenme Çantasıen_US
dc.subjectSağlıken_US
dc.subjectİlkokul Öğrencilerien_US
dc.subjectNutritionen_US
dc.subjectNutritional Habitsen_US
dc.subjectLunchboxen_US
dc.subjectHealthen_US
dc.subjectPrimary School Studentsen_US
dc.titleİlkokul öğrencilerinin beslenme çantası içeriklerinin farklı değişkenler açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of lunch box contents of primary school students in terms of different variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalGazi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2406-6058en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6027-719Xen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-9805-731Xen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6953-0961en_US
dc.identifier.volume42en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage2181en_US
dc.identifier.endpage2211en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster