Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzkaya, Özge Şentürk
dc.contributor.authorSarıoğlan, Ayberk Bostan
dc.date.accessioned2024-02-05T15:59:27Z
dc.date.available2024-02-05T15:59:27Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2146-5711
dc.identifier.urihttps://doi.org/
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/456044
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14467
dc.description.abstractCovid-19 pandemisiyle birlikte birçok ülke eğitim faaliyetlerini uzaktan eğitim yoluyla sürdürmektedir. Bu çalışmanın amacı uzaktan eğitim sürecinde öğrencilere fen dersinde farklı öğrenme ortamlarında etkinlikler yaparak derslerin ilgi çekiciliğini artırmak ve aynı zamanda öğrencilerde çevresel farkındalık oluşturmaktır. Çalışma Kocaeli ilinin Dilovası ilçesinde bir devlet okulunda öğrenim gören 7. sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. Çalışmada öğrencileri derste aktif kılacak ve sorgulama yapmalarını sağlayacak tahmin-gözlem-açıklama-yapma (TGAY) yöntemi uygulanmıştır. Bu yöntem ile öğrencilere kendi karbon ayak izleri hesaplatılmış, çıkan sonuçlar üzerinden küresel ısınma ve sera etkisi gibi konularda çıkarımlar yapmaları sağlanmış ve bu konularda nasıl önlemler alabilecekleri tartışılmıştır. Yapma aşamasında öğrencilerin öğrendiklerini kullanarak afiş veya maket tasarlamaları sağlanmıştır. Çalışmanın sonucunda uzaktan eğitim sürecinde öğrenciler derste daha aktif hale getirilmiş, derslere olan ilgileri artırılmış, aynı zamanda ortaokul çağında olan çocuklarda erken yaşta çevresel farkındalık oluşturulmuştur. Fen derslerinde farklı konular için de bu tür TGAY etkinlikleri yapılmasının öğrencilerin derse olan ilgilerini arttıracağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAraştırma Temelli Etkinlik Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTAHMİN ET - GÖZLE – AÇIKLA - YAP: UZAKTAN EĞİTİMDEKENDİ KARBON AYAK İZİNİ HESAPLA ETKİNLİĞİen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage30en_US
dc.identifier.endpage50en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi Bölümü, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid456044en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster