Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBursa, Şeyma
dc.contributor.authorÇetin, Gülcan
dc.contributor.authorÇeken, Ramazan
dc.contributor.authorÖzcan, Hasan
dc.date.accessioned2024-02-05T15:59:14Z
dc.date.available2024-02-05T15:59:14Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn1308-8963
dc.identifier.issn1308-8971
dc.identifier.urihttps://doi.org/
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1097227
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14402
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, ortaokul sekizinci sınıf DNA ve Genetik Kod Ünitesi’nde yer alan mutasyon, modifikasyon ve adaptasyon kavramlarının öğretimi sonrası, öğrencilerin bu kavramlarla ilgili bilişsel yapılarının belirlenmesidir. Bu kavramlar: Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programında tanım yapabilme, nedenleri açıklayabilme, beklenen sonuçları ifade edebilme, kavramların ilginç örneklerini verebilme ve benzetmeler yapabilmeye ilişkin becerileri içermektedir. Alanyazın incelendiğinde, genetik konusu ile ilgili yapılan çalışmaların genellikle kavram yanılgılarına odaklandığı görülmektedir. Bu çalışmada ise, mutasyon, modifikasyon ve adaptasyon kavramlarının öğrencilerin bilişsel yapılarında nasıl yer aldıkları derinlemesine ele alınmaya çalışılmıştır. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırma grubu; 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Balıkesir ilindeki özel bir eğitim kurumunda öğrenim gören 12’si kız ve 15’si erkek toplam 27 sekizinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veriler, çizme-yazma fomu ile toplanmış olup, değerlendirme sürecinde betimsel ve içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin bu kavramlara ilişkin doğru açıklamaları ve çizimleri yanında, bazı eksik ya da hatalı bilgilere sahip oldukları tespit edilmiştir. Bu sonuçların, bazı bakımlardan soyut kalabilen genetik ile ilgili kavramların öğrencilerin bilişsel yapılarında nasıl yer aldığının anlaşılabilmesi bakımından önem taşıdığı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to determine the cognitive structures of the 8th-grade middle school students after teaching the concepts of mutation, modification, and adaptation in the unit of DNA and Genetic Code. Those concepts in the Turkish Science Education Curriculum included the skills such as defining the terms, making explanations on the reasons, explaining the expected results, giving critical examples of each concept, and making analogies. When the literature is examined, it is seen that studies on genetics focus on misconceptions in general. This study is based on a deeper understanding of how mutation, modification, and adaptation concepts could be constructed in mental structures of the students. A case study design known as a qualitative research model was used in the study. The study group included eight grade 27 students consisted of 12 female and 17 male ones who are attending at a private school in Balıkesir in the 2020-2021 academic year. Data were collected by drawing and writing form and analyzed by content analysis technique. Data were collected with the drawing and writing form, and the descriptive and content analysis techniques were used in the evaluation process. The study results revealed that some students had incomplete knowledge of related concepts although they had some correct explanations on such content. These results are important for understanding how the concepts related to genetics, which have abstract characteristics to some degree, are included in the cognitive structures of students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofBatı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMutasyonen_US
dc.subjectModifikasyonen_US
dc.subjectAdaptasyonen_US
dc.subjectBilişsel Yapıen_US
dc.subjectÇizme-Yazma Tekniğien_US
dc.subjectMutationen_US
dc.subjectModificationen_US
dc.subjectAdaptationen_US
dc.subjectCognitive Structureen_US
dc.subjectDrawing and Writing Techniqueen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin mutasyon, modifikasyon ve adaptasyon kavramları ile ilgili bilişsel yapıları: Çizme-yazma tekniğien_US
dc.title.alternativeMiddle school students’ cognitive structures about mutation, modification, and adaptation concepts: Drawing and writing techniqueen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage76en_US
dc.identifier.endpage94en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempAksaray Üniversitesi, Aksaray, Türkiye Aksaray Üniversitesi, Aksaray, Türkiye Balıkersir Üniversitesi, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Eksen Kişisel Gelişim Kursu, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1097227en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster