Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDurmuş, Seyhun
dc.date.accessioned2024-02-05T15:59:13Z
dc.date.available2024-02-05T15:59:13Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2149-6366
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.46810/tdfd.1084396
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1100200
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14400
dc.description.abstractThe wing loading parameter depending on the wing area and weight and the aspect ratio parameter, which is the wing shape factor, are the main parameters that determine the fixed-wing flight mechanics. In this study, the relationship between wing forms and flight style of 195 bird species was evaluated using wing area and mass scatter plot. The slope of the mass and wing area chart is proportional to the 1/wing loading. The results showed that birds with more wing area per unit mass tended to perform unpowered flight styles such as soaring and gliding; and birds with less wing area per unit mass tended to have powered flight styles, such as flapping and hovering. In general, it has been found that the slope of the trendline curve is more inclined tended to expend more energy in flight. Unlike the fixed-wing flight mechanics, hand-wings and arm-wings should also be examined to understand the flight mechanics of flapping wings as different effects occur during flapping flight in terms of the lift and thrust forces. In addition, scythe-shaped wings differ from high-speed wings in terms of the ratio of hand wing length/arm wing length according to their wing structure.en_US
dc.description.abstractKanat alanı ve ağırlığa bağlı olan kanat yükleme parametresi ve şekil faktörü olan en boy oranı parametresi, sabit kanatlı uçuşun mekaniğini belirleyen ana parametrelerdir. Bu çalışmada, 195 kuş türünün kanat formları ile uçuş tarzları arasındaki ilişki, kanat alanı ve kütle dağılım grafiği kullanılarak değerlendirilmiştir. Kütle ve kanat alanı grafiğinin eğimi 1/kanat yüklemesiyle orantılıdır. Sonuçlar, birim kütle başına daha fazla kanat alanına sahip kuşların, süzülme ve süzülme gibi enerji gerektirmeyen uçuş stillerine sahip olma eğiliminde olduğunu göstermiştir; ve birim kütle başına daha az kanat alanına sahip kuşlar, kanat çırpma ve havada asılı kalma gibi enerji gerektiren uçuş stillerine sahip olma eğilimindedir. Genel olarak, daha düşük eğri eğimli kuşların kural olarak uçarken daha fazla enerji harcadıkları belirtilmelidir. Çırparak uçuş sırasında kaldırma ve itme kuvvetlerinin oluşumu açısından farklı etkiler meydana geldiğinden, çırpma kanatlarının uçuş mekaniğini anlamak için sabit kanatlı uçuş mekaniğinin aksine el kanatları ve kol kanatları da incelenmelidir. Ayrıca kanat yapılarına göre tırpan kanatlar, el kanadı uzunluğu/kol kanat uzunluğu oranı bakımından yüksek hızlı kanatlardan farklılık gösterir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofTürk Doğa ve Fen Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectWing Loadingen_US
dc.subjectWing Shapesen_US
dc.subjectScythe Shaped Wingsen_US
dc.subjectWing Structureen_US
dc.subjectWing Morphologyen_US
dc.subjectKanat Yüklemesien_US
dc.subjectKanat Formlarıen_US
dc.subjectTırpan Şeklindeki Kanatlaren_US
dc.subjectKanat Yapısıen_US
dc.subjectKanat Morfolojisien_US
dc.titleInvestigation of wing forms through mass and wing area charten_US
dc.title.alternativeKütle ve kanat alanı grafiğinden kanat formlarının incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage107en_US
dc.identifier.endpage112en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Edremit Sivil Havacılık Yüksekokulu, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1100200en_US
dc.identifier.doi10.46810/tdfd.1084396


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster