Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılıç, Gökçe Aysun
dc.date.accessioned2024-02-05T15:59:12Z
dc.date.available2024-02-05T15:59:12Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn1308-2698
dc.identifier.urihttps://doi.org/
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1105806
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14390
dc.description.abstract“1960 Sonrası Kadın Sanatçıların Baskıresimlerinde Beden İmgesi ” adlı bu araştırmada, Nancy Spero, Louis Bourgeous, Kiki Smith, Barbara Kruger, Maria Magdalena Campos Pons, Marilene Oliver’ın beden üzerine düşünüş biçimleri üzerine odaklanılmış ve baskıresim teknikleri ile oluşturdukları yapıtlarının teknik yaklaşımları incelenmiştir. Araştırmanın amacı doğrultusunda söz konusu sanatçıların kadın olarak bedeni ele alış biçimleri ve baskıresim sanatı içindeki bulundukları konumlarına vurgu yapılmıştır. Baskıresim tarihinin başlangıcından bugüne farklı biçimlerde ele alan ve beden imgesini irdeleyen döneminin önemli kadın sanatçıların baskıresim eserlerinde kendine özgü teknik anlayışların da çeşitlilik olması bakımından bu araştırma önem taşımaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı çalışmada, konuya dair yazılı kaynakların yanı sıra elektronik ortamda da çeşitli kaynak taramaları yapılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen veriler ışığında Nancy Spero, Louis Bourgeous, Kiki Smith, Barbara Kruger, Maria Magdalena Campos Pons ve Marilene Oliver’ın baskıresimlerindeki anlatımlarında yer bulan beden imgelerini baskıresmin teknik olanakları kapsamında da tercih biçimlerinde de oldukça sıra dışı yöntemlerle ele aldıkları görülmüştüren_US
dc.description.abstractIn this research named “Body Image in Printmaking after 1960 Women Artists”, Nancy Spero, Louise Bourgeous, Kiki Smith, Barbara Kruger, Maria Magdalena Campos Pons, Marilene Oliver's way of thinking about the body was focused on and the technical approaches of the works they created with printmaking techniques were examined. In line with the purpose of the research, the way the artists in question handle the body as women and their position in the art of printmaking has been emphasized. This research is important in terms of the diversity of unique technical understandings in the printmaking works of important women artists of the period, who have dealt with the history of printmaking in different ways and scrutinized the body image from the beginning to the present. In the study, in which qualitative research methods were used, various sources were scanned in electronic environment as well as written sources on the subject. In the light of the data obtained as a result of the research, it has been seen that Nancy Spero, Louise Bourgeous, Kiki Smith, Barbara Kruger, Maria Magdalena Campos Pons and Marilene Oliver deal with the body images in their expressions in the printmakings, both within the scope of the technical possibilities of printmaking and in the form of preference.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofArt-e Sanat Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKadın Sanatçılaren_US
dc.subjectFeminizmen_US
dc.subjectBaskıresimen_US
dc.subjectBaskıresimde Kadınen_US
dc.subjectBedenen_US
dc.subjectPrintmakingen_US
dc.subjectWomen in Printmakingen_US
dc.subjectBodyen_US
dc.subjectFeminismen_US
dc.subjectFemale Artistsen_US
dc.title1960 sonrası kadın sanatçıların baskıresimlerinde beden imgesien_US
dc.title.alternativeBody image in printmakings of women artists after 1960en_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue29en_US
dc.identifier.startpage89en_US
dc.identifier.endpage107en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Baskı Sanatları Bölümü, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1105806en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster