Sanal koşu: Pandemi’de yeni bir akım
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial 4.0 Internationalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
İnsanların cep telefonlarına indirdikleri mobil uygulamalar veya akıllı saatleri aracılığıyla caddelerde, parklarda, sahilde, pistte veya ormanda kısacası istedikleri her yerde kendi başlarına istedikleri tempoda ve sürede koşarak veya yürüyerek yaptıkları fiziksel koşu aktiviteleri sanal koşu olarak adlandırılmaktadır. Bu araştırmanın amacı spor endüstrisinin pandemi sürecinde ön plana çıkardığı yeni bir spor etkinliği olan sanal koşunun incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, ilgili literatür taranarak mevcut olan veri kaynakları kullanılarak derleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın pandemi döneminde spor ile teknolojiyi kaynaştırarak spor bilimine katkı sağladığı ve insanlara sanal koşu diye bir akımın varlığını bildirmesi açısından önemli olduğu düşünülmektedir. Sonuç olarak; sanal koşunun tanımı, bilinmeyen yönleri, özellikleri açısından geleneksel koşu ve sanal koşu yarışmalarının karşılaştırılması yapılarak inovasyonun atletizmdeki görünümü ile sürekli gelişen spor teknolojisi ve küreselleşme ile insanları pandemi döneminde sanal koşuya yönlendiren nedenler üzerinde durulmuştur. Sanal koşu organizasyonlarının SWOT analizi yapılarak güçlü ve zayıf yönleri, fırsatlar ile tehditler değerlendirilmiştir. Spor endüstrisinde sanal koşunun yarattığı iş modelleri ve sanal koşu organizasyonları hakkında bilgi verilmiştir. Physical running activities done by running or walking on one’s own and at a pace and during a time period that they wish and
wherever they wish (on streets, parks, coasts, tracks or forests) via mobile applications downloaded to mobile phones or smart
watches- are called virtual running. In this study; virtual running -a new sports activity that sports industry has been underlining
during the pandemic- will be investigated. The first part of the study will be focusing on the definition and the unknown aspects
of virtual running, the comparison between traditional running races and virtual running races, innovations in athletics and
ongoing advancing sports technology and the reasons that make people run together with globalization. The second part will be
assessing strong and weak aspects and opportunities and threats of virtual running organizations by conducting SWOT analysis.
The final part will be discussing business models that virtual running has created in sports industry.
Volume
11Issue
2URI
https://doi.org/10.53424/balikesirsbd.946762https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1106465
https://hdl.handle.net/20.500.12462/14388