Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGürbüz, Fatih
dc.contributor.authorSarıoğlan, Ayberk Bostan
dc.date.accessioned2024-02-05T15:59:05Z
dc.date.available2024-02-05T15:59:05Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2822-3160
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5152/JSSI.2022.1039645
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1118286
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14355
dc.description.abstractBilimsel sorgulamanın temelinde yer alan merak soru sormayı da beraberinde getirmektedir. Fen derslerinde öğrencilerin öğretmenlerine ve birbirlerine soru sormaları ile birlikte, öğretmenler de öğrencilere sorular yö neltmektedir. Bu çalışma ile fen bilimleri öğretmenlerinin öğrencilerine hangi tür sorular sordukları, bu soruları hangi amaçlar ile soru sorudukları ve hangi tür soruların sorgulama temelli öğretimi desteklediği sorularına cevap aranması amaçlanmıştır. Çalışma çeşitli demografik özelliklere sahip 36 fen bilimleri öğretmeni ile yü rütülmüştür. Öğretmenlere yazılı olarak yöneltilen açık uçlu sorulara verdikleri cevapların analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre öğretmenler sorgulamaya dayalı fen sınıflarında en sık birden çok yanıtı olabilen ve açık uçlu türde sorular sormaktadır. Soru sorma amaçları olarak en sık ölçme ve değerlendirme yapmak ve öğrencilerin sahip oldukları ön bilgilerin değerlendirilmesi olduğunu belirtmişlerdir. Fen bilimleri öğretmenleri neden niçin sorularının ve aynı zamanda problem belirlemeye ve çözümüne yönelik soruların sorgulamaya dayalı öğrenmeyi desteklemede en etkili sorular olduğu cevabını vermişlerdir. Bu çalış madan elde edilen sonuçlar ışığında, fen bilimleri öğretmenlerinin sorgulamaya dayalı öğrenmeyi destekleyen etkili soru sorma yönünde örnek uygulamalar ile bilgilendirilmeli gerektiği önerisi sunulmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe basis of inquiry is to ask questions. In inquiry-based science classes, teachers raise questions to their stu dents. This study aimed to find out what kind of questions the teachers ask, for what purpose, and what kind of questions support the inquiry-based learning. The study was conducted with 36 science teachers with various demographic characteristics. Descriptive analysis method was used in the analysis of the answers given to three open-ended questions by teachers. The results revealed that the most frequent question types asked by teaches in inquiry-based classrooms are open-ended questions and multiple answer questions. As for the pur pose of questioning, their most frequent answers are making measurement and evaluation and assessing the students’ prior knowledge. In the third question, the science teachers answered that “why questions” and “the questions about problem determination and solution” are the most effective questions in inquiry-based sup port. Science teachers should be informed with effective practices to ask effective questions in inquiry-based classrooms.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofCurrent Perspectives in Social Sciences (Online)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSoru Sormaen_US
dc.subjectSorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımıen_US
dc.subjectFen Bilimleri Öğretmenlerien_US
dc.subjectAsking Questionsen_US
dc.subjectInquiry-Based Learningen_US
dc.subjectScience Teachersen_US
dc.titleFen bilimleri öğretmenlerinin sorgulamaya dayalı öğrenmede soru sormaya yönelik görüşlerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining of science teachers’ views about asking questions in ınquiry-based learningen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume26en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage237en_US
dc.identifier.endpage244en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBayburt Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Bayburt, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1118286en_US
dc.identifier.doi10.5152/JSSI.2022.1039645


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster