Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖvez, Filiz Tuba Dikkartın
dc.contributor.authorŞeker, Burcu Sezginsoy
dc.date.accessioned2024-02-05T15:58:37Z
dc.date.available2024-02-05T15:58:37Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn1301-7985
dc.identifier.issn2536-5142
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.25092/baunfbed.995624
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/523057
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14165
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, disiplinler arası bakış açısı esas alınarak geliştirilen artırılmış gerçeklik (AG) destekli materyallerin uygulamasına yönelik etkinlikler tasarlanmak ve yürütülen eğitimin öğrencilerin başarı, materyal motivasyonlarına, tutumlarına ve görüşlerine etkisini incelemektir.Bu amaç doğrultusunda ilköğretim sosyal bilgiler ve matematik dersi öğretim programları kapsamında belirlenen öğrenme kazanımları bütünleştirilerek AG destekli materyallerin uygulaması ve etkinlikler düzenlenmiştir.Araştırma amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme tekniği kullanılarak 30 dördüncü sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür.Çalışmada karma araştırma deseni temel alınmıştır.Veri toplama aracı olarak başarı testi, öğretim materyalleri motivasyon anketi, AG tutum ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.Verilerin analizi için ilişkili ve ilişkisiz örneklemler için t testi, frekans yüzde ve ortalama değerlerine yönelik betimsel istatistikler ve içerik analizi ile veriler değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda disiplinler arası kavram modeli odak seçilerek arttırılmış gerçeklik teknolojisinin öğretime entegre edilmesi ile gerçekleştirilen öğretimin deney grubu öğrencilerinin sosyal bilgiler ve matematik derslerinde başarılarını anlamlı şekilde arttırdığını sonucu elde edilmiştir.Ayrıca öğrencilerin arttırılmış gerçeklik teknolojisi ile hazırlanmış materyallere yönelik olarak motivasyonlarının ve AG uygulamalarının kullanılmasına yönelik tutumlarının yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir.Öğrencilerin gerçekleştirilen öğretim uygulamalarına ilişkin görüşlerine ait içerik analizi sonuçlarında ise görüşlerin duygu ve düşünceler, olumlu yönler, olumsuz yönler, AG uygulamalarının öğretimde kullanımı başlıkları altında dört tema altında gruplandığı belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleİlköğretimde artırılmış gerçeklik destekli disiplinler arası bir öğretim uygulamasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage313en_US
dc.identifier.endpage334en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid523057en_US
dc.identifier.doi10.25092/baunfbed.995624


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster