Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırır, Hasene Esra
dc.contributor.authorYıldırım, Ayşenur
dc.date.accessioned2024-02-05T15:58:34Z
dc.date.available2024-02-05T15:58:34Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn1301-7985
dc.identifier.issn2536-5142
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.25092/baunfbed.1062368
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1156952
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14137
dc.description.abstractBu çalışmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının ders kitaplarındaki kimyasal gösterimlerle ilgili anlayışlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu 3. ve 4. sınıf 18 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplamak için kimyasal gösterimler içeren kartlar kullanılmıştır. Öncelikle öğretmen adaylarının bu kartlarda yer alan kimyasal gösterimler hakkında ön bilgileri belirlenmiştir. Kimyadaki gösterimlerle ilgili bilgi ve örneklerin incelenmesi ve tartışılmasından sonra ise öğretmen adaylarının kimyasal gösterimlerle ilgili son bilgileri belirlenmiştir. Öğretmen adayları ile kartlarda yer alan kimyasal gösterimler hakkında ikili görüşmeler yapılmıştır. Çalışmada fen bilgisi öğretmen adayları kimyasal gösterimleri yorumlama ve bu gösterimler arasında doğru ilişkiler kurmada istenilen düzeyde başarılı olamamışlardır. Öğretmen adaylarının tekli gösterim içeren kartlarda yer alan gösterimleri belirlemede başarılı ancak çoklu gösterimleri belirlemede zorlandıkları görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to examine chemical representations in textbooks within the scope of pre-service science teachers' perceptions. The sample group of the study consisted of 18 pre-service science teachers who studied in the 3rd and 4th grades at the university. In order to collect data, cards containing chemical representations were used. First of all, pre-service teachers' pre-knowledge about the chemical representations on these cards was determined. After examining and discussing the knowledge and examples about the representations in chemistry, the post-knowledge of the pre-service teachers about the chemical representations was determined. Interviews were conducted with pre-service science teachers about the chemical representations on the cards. In the study, pre-service science teachers were not successful at the desired level in interpreting chemical representations and establishing correct relationships between these representations. It was seen that pre-service teachers were successful in identifying the representations on the cards containing single representations, but had difficulties in identifying multiple representations.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDers Kitabıen_US
dc.subjectFen Bilgisi Öğretmen Adayıen_US
dc.subjectKimyasal Gösterimleren_US
dc.subjectTextbooken_US
dc.subjectPre-Service Science Teacheren_US
dc.subjectChemical Representationsen_US
dc.titleFen Bilgisi öğretmen adaylarının kimyasal gösterimlerle ilgili anlayışlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of pre-service science teacher's understandings about chemical representationsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage164en_US
dc.identifier.endpage185en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1156952en_US
dc.identifier.doi10.25092/baunfbed.1062368


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster