Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüler, Zeynep
dc.contributor.authorCabbar, Burcu Güngör
dc.contributor.authorKaramete, Ayşen
dc.contributor.authorGür, Hülya
dc.contributor.authorGenç, Can Berk
dc.date.accessioned2024-02-05T15:58:34Z
dc.date.available2024-02-05T15:58:34Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn1301-7985
dc.identifier.issn2536-5142
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.25092/baunfbed.1189613
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1156955
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14135
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, 21. Yy Becerileri Ölçeğini Türk kültürüne uyarlamaktır. Çalışmanın örneklemini 2021-2022 akademik yılı bahar döneminde 244 biyoloji, fen ve matematik alanında öğrenim gören üniversite öğrencileri oluşturmuştur. Orijinal ölçek 30 madde ve 4 alt faktörden oluşmaktadır. Ölçeğin Türkçeye uyarlanmasında dil geçerliliği, yapı geçerliği, ölçüt geçerliği ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Ölçeğin Türkçe uyarlamasında dil geçerliği çeviri geri çeviri tekniği kullanılmış ve uzman görüşü alınmıştır. Ölçeğin yapı geçerliliği için Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) ve doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) ile sağlanmıştır. AFA analizi sonucunda 25 madde ve 4 faktörden oluşan bir ölçek elde edilmiştir. Ölçeğin yapı geçerliği Doğrulayıcı Faktör Analizi ile test edilmiştir. DFA analizinde ölçek uyum değerleri kabul edilebilir düzeyde bulunmuştur. Ölçüt geçerliğini test etmek amacıyla ölçeğin tüm maddeleri ile her bir faktör arasındaki korelasyon incelenmiştir. İç tutarlılık ise Cronbach Alfa katsayısı, madde toplam korelasyonu ve madde ayırt edicilik değerleri ile hesaplanmıştır. Analizler 21. Yy Becerileri Ölçeğinin Türkçe uyarlamasının öğretmen adaylarının 21. Yy becerilerini ortaya çıkarmak için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu sonucuna ulaşılmıştıren_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to adapt the 21st Century Skills Scale to Turkish culture. The sample of the study consisted of 244 university students studying biology, science and mathematics in the spring semester of the 2021-2022 academic year. The original scale consists of 30 items and 4 sub-factors. Language validity, construct validity, criterion validity and reliability studies were carried out in the adaptation of the scale to Turkish. In the Turkish version of the scale, language validity translation back translation technique was used, and expert opinion was taken. The construct validity of the scale was provided by Exploratory Factor Analysis (EFA) and Confirmatory Factor Analysis (DFA). As a result of the EFA analysis, a scale consisting of 25 items and 4 factors was obtained. The construct validity of the scale was tested with Confirmatory Factor Analysis. In the CFA analysis, the scale fit values were found at an acceptable level. In order to test the criterion validity, the correlation between the whole scale and each sub-factor was examined. The reliability of the study, on the other hand, was calculated with the Cronbach's Alpha coefficient of internal consistency, item-total correlation and item discrimination values. As a result of the analyzes, it was concluded that the Turkish Form of the 21st Century Skills Scale is a valid and reliable measurement tool to reveal the 21st century skills of teacher candidates.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject21. yy Becerilerien_US
dc.subjectÖlçek Uyarlamaen_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarıen_US
dc.subject21st Century Skillsen_US
dc.subjectScale Adaptationen_US
dc.subjectPre-Service Teachersen_US
dc.title21. yy becerileri ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanmasıen_US
dc.title.alternativeAdapting the 21st century skills scale to Turkish cultureen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage215en_US
dc.identifier.endpage232en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempAkbaşlar Ortaokulu, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Balıkesir, Türkiye Milli Savunma Üniversitesi, Kara Astsubay Meslek Yüksekokulu, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1156955en_US
dc.identifier.doi10.25092/baunfbed.1189613


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster