Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSarıca, Emrullah
dc.contributor.authorSarıoğlan, Ayberk Bostan
dc.date.accessioned2024-02-05T15:58:33Z
dc.date.available2024-02-05T15:58:33Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn1301-7985
dc.identifier.issn2536-5142
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.25092/baunfbed.1180304
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1156959
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14132
dc.description.abstractBu çalışmada elektrik ünitesinde tahmin-gözlem-açıklama (TGA) destekli sorgulamaya dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarısı ile bilimsel sorgulama becerilerine etkisinin araştırılması hedeflenmiştir. Bu çalışmada araştırma yöntemi olarak ön test-son test eşleştirilmiş gruplu yarı deneysel yöntemden yararlanılmıştır. Bu çalışma ortaokul 6. sınıf düzeyinde toplam 26 öğrenci ile yürütülmüştür. Deney grubunda TGA destekli sorgulama temelli öğretim ile konu işlenmiş, kontrol grubunda ise konu fen bilimleri dersi öğretim programındaki etkinliklere göre işlenmiştir. Veri toplama aracı olarak elektriğin iletimi ünitesine ait 20 maddelik çoktan seçmeli akademik başarı testi ve 22 maddelik bilimsel sorgulama becerileri testi kullanılmıştır. Elektrik ünitesi başarı testi, kontrol ve deney grubundaki öğrencilere öğretim öncesi test ve öğretim sonrası test şeklinde uygulanmış olup ayrıca deney grubundaki öğrencilere öğretim öncesi ve sonrası bilimsel sorgulama becerileri testi de uygulanmıştır. Çalışmanın verileri SPSS 23 programı ile analiz edilmiştir. Çalışmada sorgulama temelli öğretimin uygulandığı deney grubu katılımcılarının elektrik ünitesi başarı testi ve bilimsel sorgulama becerileri testi sonucunun kontrol grubundaki öğrencilerden anlamlı derece iyi olduğu belirlenmiştir. Elde edilen veriler doğrultusunda TGA destekli sorgulama temelli öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarısını ve bilimsel sorgulama becerisini arttırdığından fen öğretiminde kullanılması önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to search the impact of POE supported inquiry-based instruction in the unit of electricity on the academic success and scientific inquiry skills of students. The research method performed in this study, which is one of the quantitative research technics, is determined as pre-test and post-test matching control grouped quasi-experimental method. Sample of this research contains 26 students at the level of sixth grade. In the experimental group, inquiry-based instruction method and Predict-Observe-Explain (POE) method are used in teaching the unit of electricity whereas the activities of the current science curriculum are used for teaching in the control group. As data collection tool, an academic success test including 20 multiple choice questions concerning the learning outcomes of electrical conduction and the scientific inquiry skills test consisting 22 items are used. The academic success test in the unit of electricity was applied to students both in control and application groups before and after the implementation. Additionally, scientific inquiry skills test was applied on students in the experimental group before and after the instruction. Data of this study was analyzed by using SPSS Statistics 23 program. It was concluded that the academic achievement test and scientific inquiry skills test results of students in the experimental group in which inquiry based instruction is implemented are higher than results of control group. Considering these results, it was suggested that inquiry-based instruction method and Predict-Observe-Explain (POE) method should be used in science teaching because these methods can increase the academic success and scientific inquiry skill of students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTGA Destekli Sorgulama Temelli Öğretimen_US
dc.subjectElektriken_US
dc.subjectFen Eğitimien_US
dc.subject6. Sınıf Öğrencilerien_US
dc.subjectPOE Supported Inquiry-Based Teachingen_US
dc.subjectElectricityen_US
dc.subjectScience Educationen_US
dc.subject6 Th Grade Studentsen_US
dc.titleTGA destekli sorgulama temelli öğretimin akademik başarıya ve bilimsel sorgulama becerisine etkisien_US
dc.title.alternativeThe impact of POE supported inquiry-based teaching method academic achievement and scientific inquiry skillsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage279en_US
dc.identifier.endpage292en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempŞehit Pilot Üsteğmen Cemil Kaya Ortaokulu, Bandırma, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1156959en_US
dc.identifier.doi10.25092/baunfbed.1180304


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster