Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorVilli, Bilge Villi
dc.contributor.authorBahar, Reyhan
dc.date.accessioned2024-02-05T15:58:29Z
dc.date.available2024-02-05T15:58:29Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2149-3871
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1230186
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1163692
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14097
dc.description.abstractSosyal medya günümüzde birçok insanın bir rutini haline gelmiştir. İnsanlar sosyal medya platformlarında günlük deneyimlerine ilişkin paylaşımlar yapmakta ve başkalarının paylaşımlarını da takip etmektedirler. Sosyal medyanın sürekli güncel olan bu yapısı insanların bu mecralarda daha fazla vakit geçirmelerine ve zamanla gelişmeleri kaçırma korkusu yaşamalarına sebep olmaktadır. Bu çalışmada, Z kuşağı tüketicilerin hedonik tüketim ve FoMO eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 2000 yılı ve sonrasında doğmuş 398 kişiye yüz yüze ve online anket yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 26.0 istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Aras?tırma sonucunda FoMO ile hedonik tüketim arasında pozitif yönde bir ilişki olduğu ve FoMO’nun hedonik tüketim üzerinde etkisi olduğu tespit edilmiştir. Z kuşağı tüketicilerden daha sık alışveriş yapanların daha az sıklıkta ya da ihtiyaç duyduğunda alışveriş yapanlara kıyasla hedonik tüketim eğilimlerinin daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca kadınların erkeklere göre tüketime daha hedonik yaklaştıkları da önemli bulgulardandır.en_US
dc.description.abstractSocial media has become a routine for many people today. People share their daily experiences on social media platforms and follow others' posts. This constantly up-to-date structure of social media causes people to spend more time in these channels and to have the fear of missing out on developments over time. The aim of this study is to examine the relationship between hedonic consumption and FoMO tendencies of Z generation consumers. For this purpose, face-to- face and online surveys were conducted with 398 people born in and after 2000. The obtained data were analyzed with SPSS 26.0 statistical package program. As a result of the research, it was determined that there is a positive relationship between FoMO and hedonic consumption, and FoMO has an effect on hedonic consumption. It was concluded that those who shop more frequently than Generation Z consumers have higher hedonic consumption tendencies than those who shop less frequently or when they need it. It is also an important finding that women approach consumption more hedonic than men.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofNevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGelişmeleri Kaçırma Korkusuen_US
dc.subjectHedonik Tüketimen_US
dc.subjectTüketici Davranışlarıen_US
dc.subjectZ Kuşağıen_US
dc.titleHedonik tüketim ile gelişmeleri kaçırma korkusu (FOMO) arasındaki ilişkinin incelenmesi: Z kuşağı tüketiciler üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeExamining the relationship between hedonic consumption and fear of missing out (FOMO): A research on generation z consumersen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage588en_US
dc.identifier.endpage607en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Sındırgı Meslek Yüksek Okulu Yönetim ve Organizasyon Bölümü, Balıkesir, Türkiye Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi, Gönen Meslek Yüksek Okulu Yönetim ve Organizasyon Bölümü, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1163692en_US
dc.identifier.doi10.30783/nevsosbilen.1230186


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster