Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAtabay, İsmail
dc.date.accessioned2024-02-05T15:58:24Z
dc.date.available2024-02-05T15:58:24Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn1302-258X
dc.identifier.issn2564-7164
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31460/mbdd.1170433
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1184344
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14035
dc.description.abstractMobil teknoloji alanında yaşanan hızlı değişim, mobil uygulamaların eğitim-öğretimde önemli öğrenme araçları haline gelmesine neden olmuştur. Ancak yükseköğretimde eğitim müfredatına uyumlu mobil uygulamalar konusunda halen boşluk bulunmaktadır. Bu araştırmanın amacı yükseköğretim sisteminde muhasebe öğrencilerinin eğitim müfredatına uyumlu mobil uygulama kullanım niyetlerini Birleştirilmiş Teknoloji Kabul ve Kullanım Teorisi-2’ne göre belirlemektir. Bu amaçla Balıkesir Üniversitesi bünyesindeki okullarda muhasebe eğitimi alan öğrencilerden araştırmaya katılmayı kabul eden 375 öğrenci ile bir anket yapılmıştır. Araştırma sonucunda eğitim müfredatına uyumlu mobil uygulama kullanım niyetinin yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca kolaylaştırıcı koşullar, performans beklentisi, çaba beklentisi ile sosyal etkinin davranışsal niyetin önemli belirleyicileri oldukları tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe rapid change in the field of mobile technology has caused mobile applications to become important learning tools in education. However, there is still a gap in the field of mobile applications compatible with the education curriculum in higher education. The aim of this research is to determine the mobile application usage intentions of the accounting students in the higher education system according to the Unified Technology Acceptance and Use Theory-2. For this purpose, a survey was conducted with 375 students who accepted to participate in the research among the students studying accounting at schools within Balıkesir University. As a result of the research, it was determined that the mobile application usage intention compatible with the education curriculum was at a high level. In addition, facilitating conditions, performance expectation, effort expectancy, and social influence were found to be important determinants of behavioral intention.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofMuhasebe Bilim Dünyası Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMuhasebe Eğitimien_US
dc.subjectMobil Uygulamaen_US
dc.subjectDavranışsal Niyeten_US
dc.titleMuhasebe eğitiminde mobil uygulama kullanımı: Öğrencilerin davranışsal niyetleri üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeUse of mobile application in accounting training: A research on behavioral intentions of studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage256en_US
dc.identifier.endpage273en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Havran Meslek Yüksekokulu, Muhasebe ve Vergi Bölümü, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1184344en_US
dc.identifier.doi10.31460/mbdd.1170433


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster