dc.contributor.author | Özkaya, Özge Şentürk | |
dc.contributor.author | Sarıoğlan, Ayberk Bostan | |
dc.date.accessioned | 2024-02-05T15:58:22Z | |
dc.date.available | 2024-02-05T15:58:22Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.issn | 2148-2160 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.56423/fbod.1181910 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1186878 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/14017 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı ‘Kuvvet ve Enerji’ ünitesinde yer alan kütle ve ağırlık kavramlarının STEM Çemgisi ile öğretimine yönelik bir etkinlik sunumudur. Çalışma Marmara bölgesindeki bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan 27 yedinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Etkinlik süresince sınıf altı gruba ayrılmıştır. Etkinlik dört ders saati süresince uygulanmıştır. Etkinlikte öğrenciler Tinkercad Web 2.0 aracını kullanarak modeller tasarlamış ve 3 boyutlu yazıcıda bu modelleri basmışlardır. Gruplar etkinlik süresince STEM çalışma yapraklarını doldurmuşlardır. STEM çalışma yapraklarından elde edilen verilerin analizinde ise “STEM Çalışma Yaprağı Değerlendirme Rubriği” kullanılmıştır. Çalışma yapraklarının analizinden elde edilen bulgularda bütün grupların model tasarladığı belirlenmiş ancak tasarladıkları modeli kullanarak sunulan problemi çözmede grupların çoğunlukla kısmen yeterli oldukları görülmüştür. Öğrencilerin model tasarlama ve bu modelleri kullanarak problem çözme becerilerini arttırmaya yönelik farklı çalışmalar da yapılabilir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | STEM Çemgisi | en_US |
dc.subject | Kütle Ağırlık | en_US |
dc.subject | Ortaokul Öğrencileri | en_US |
dc.subject | Etkinlik Geliştirme | en_US |
dc.subject | STEM Circle | en_US |
dc.subject | Mass | en_US |
dc.subject | Weight | en_US |
dc.subject | Middle School Students | en_US |
dc.subject | Activity Development | en_US |
dc.title | Kütle ve ağırlık kavramlarının STEM Çemgisi ile öğretimine yönelik bir etkinlik örneği | en_US |
dc.title.alternative | An example of an activity for teaching with STEM Circle of the concepts of mass and weight | en_US |
dc.type | other | en_US |
dc.contributor.department | Balıkesir Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 205 | en_US |
dc.identifier.endpage | 224 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.buozel | trdizinideal | en_US] |
dc.department-temp | Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı, Balıkesir, Türkiye | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1186878 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.56423/fbod.1181910 | |