Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞekercioğlu, Ayşe Gül Çirkinoğlu
dc.date.accessioned2024-02-05T15:58:21Z
dc.date.available2024-02-05T15:58:21Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17522/balikesirnef.1217596
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1189547
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13992
dc.description.abstractSeveral studies revealing that students who receive traditional instruction indicate more interest in lessons in which active learning methods are employed have been conducted. This research aimed to determine the effect of drama-assisted teaching activities on university students’ achievements in Electrostatics concepts in Physics-2 class. For this purpose, instruction supported with the drama method was employed in addition to traditional teaching. The study followed a quasi-experimental research design with a control group, and the participants of the study were 83 second year students who studied at an Education Faculty, in the west of Turkey. To collect data, an Electrostatics Concept Test and a Drama Method Attitude Scale were used. As a result of the research, regarding the concept test, scores of the experimental group supported with drama-assisted instruction were significantly higher than the control group. It was found that the experimental group drama attitude mean score was 78.9% positive. According to the results of the research, drama alone is not a magic wand like Harry Potter's wand, but it is a more successful method than traditional methods.en_US
dc.description.abstractAktif öğrenme yöntemlerinin kullanıldığı derslere katılan öğrencilerin geleneksel öğretim yöntemlerinin kullanıldığı derslere katılan öğrencilere göre konulara daha fazla ilgi gösterdiğini ortaya koyan birçok araştırma yapılmıştır. Bu araştırmada, drama destekli öğretim etkinliklerinin üniversite öğrencilerinin Fizik-2 dersindeki Elektrostatik kavramlarına ilişkin başarılarına etkisini belirlemeyi amaçlanmıştır. Bu amaçla geleneksel öğretime ek olarak drama yöntemiyle desteklenmiş öğretim gerçekleştirilmiştir. Kontrol gruplu yarı deneysel araştırma deseninde yürütülen çalışmanın katılımcılarını Türkiye'nin batısındaki bir Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 83 ikinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Veri toplama araçları olarak Elektrostatik Kavram Testi (EKT) ve Drama Yöntemi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda drama destekli öğretimle desteklenmiş deney grubunun kavram testine ilişkin puanları kontrol grubuna göre anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Ayrıca drama yöntemi ile desteklenmiş öğretim yapılan deney grubunun drama tutum puan ortalamasının %78.9 olumlu olduğu bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre drama tek başına Harry Potter'ın asası gibi sihirli bir değnek olmasa da geleneksel yöntemlere göre daha başarılı bir yöntem olduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectConceptual Understandingen_US
dc.subjectDrama-Assisted Teachingen_US
dc.subjectDrama Attitudeen_US
dc.subjectElectrostaticsen_US
dc.subjectUniversity Studentsen_US
dc.subjectKavramsal Anlamaen_US
dc.subjectDrama Destekli Öğretimen_US
dc.subjectDrama Tutumuen_US
dc.subjectElektrostatiken_US
dc.subjectÜniversite Öğrencilerien_US
dc.titleIs drama a magic wand or a waste of time?en_US
dc.title.alternativeDrama sihirli bir değnek mi yoksa zaman kaybı mı?en_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage99en_US
dc.identifier.endpage119en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1189547en_US
dc.identifier.doi10.17522/balikesirnef.1217596


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster