Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTulacı, Rıza Gökçer
dc.contributor.authorÇanakçı, Hasan
dc.date.accessioned2024-02-05T15:58:17Z
dc.date.available2024-02-05T15:58:17Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2149-5254
dc.identifier.issn2458-8849
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21673/anadoluklin.1256682
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1199257
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13945
dc.description.abstractAmaç: Septorinoplasti (SRP)’de cerrahi başarıyı ve hasta memnuniyetini etkileyen faktörler hastaya ait faktörler ve cerraha ait faktörler olarak ikiye ayrılabilir. İyimserlik, pozitif psikolojinin temel kavramlarından birisidir ve durum ve olayların olumlu yönlerine odaklanma ve olumlu durumlar yaşanacağına inanma eğilimi olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışmanın amacı hastaların iyimserlik düzeylerinin SRP sonrasındaki hasta memnuniyeti üzerine olan etkisinin ve hastaların iyimserlik düzeylerinin preoperatif değerlendirilmesinin hasta seçiminde faydalı bir araç olup olmayacağının araştırılmasıdır. Yöntemler: Çalışma 18- 65 yaş aralığında açık teknik SRP yapılan 72 hasta ile gerçekleştirildi. Hastaların iyimserlik düzeyleri Yaşam Yönelim Testi (YYT) ve hastaların operasyonla ilgili memnuniyet düzeyleri Rinoplasti Sonuç Değerlendirme Anketi (RSDA) ile değerlendirildi. Bulgular: Hastaların ameliyat öncesi uygulanan RSDA puan ortalaması 35,7 ± 3,6 ve ameliyat sonrası uygulanan RSDA puan ortalaması 81,4 ± 3,9 idi. Hastaların ameliyat öncesi ve sonrası puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı derecede fark var idi (p <0,001). Hastaların iyimserlik (YYT) puanı ile ameliyat sonrası RSDA puanı arasında pozitif yönlü istatistiksel olarak anlamlı korelasyon (ilişki) saptandı (r:0,646, p<0,001). İyimserlik düzeyi yüksek olan hastaların ameliyat sonrası ölçülen memnuniyet düzeyleri daha fazla idi. Sonuç: Bu çalışmada SRP yapılan hastalarda iyimserlik düzeyi yükseldikçe operasyon sonrası hasta memnuniyetinin arttığı bulundu. SRP’de hasta seçimine yardımcı olabilmesi ve olası hasta bazlı problemlerin ve medikolegal sorunların önüne geçilebilmesi için, hastaların iyimserlik düzeylerinin değerlendirilmesi ve YYT’nin kullanılması fayda sağlayabilir.en_US
dc.description.abstractAim: The factors affecting surgical success and patient satisfaction in septorhinoplasty (SRP) can be divided into two parts as patient factors and surgeon factors. Optimism is one of the basic concepts of positive psychology. Optimism is defined as the tendency to focus on the positive aspects of situations and events and to believe that positive situations will occur. The aim of this study was to investigate the effect of patients’ optimism levels on patient satisfaction after SRP and whether preoperative evaluation of patients’ optimism levels would be a useful tool for patient selection in SRP. Methods: The study was conducted with 72 patients who underwent SRP. The optimism levels of the patients were evaluated with the Life Orientation Test (LOT) and the satisfaction levels of the patients about the operation were evaluated with the Rhinoplasty Outcome Evaluation Questionnaire (ROE). Results: The mean score of preoperative ROE was 35.7 ± 3.6 and the mean score of postoperative ROE was 81.4 ± 3.9. There was a statistically significant difference between the preoperative and postoperative scores (p <0.001). There was statistically significant positive correlation between the patients’ optimism (LOT) and postoperative ROE scores (r: 0.646, p<0.001). Patients with high levels of optimism had higher satisfaction levels after surgery. Conclusion: In this study, it was found that as the level of optimism increased, post-operative patient satisfaction also increased. It may be beneficial to evaluate the optimism levels of the patients and to use LOT in order to help patient selection in SRP and to prevent possible patient-based and medicolegal problems.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofANADOLU KLİNİĞİ TIP BİLİMLERİ DERGİSİen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHasta Memnuniyetien_US
dc.subjectİyimserliken_US
dc.subjectRinoplasti Optimismen_US
dc.subjectPatient Satisfactionen_US
dc.subjectRhinoplastyen_US
dc.titleSeptorinoplasti yapılan hastalarda iyimserlik düzeyi ve hasta memnuniyeti arasındaki ilişkinin araştırılmasıen_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between optimism level and patient satisfaction in patients undergoing septorhinoplastyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume28en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage329en_US
dc.identifier.endpage336en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Kulak Burun Boğaz Baş Boyun Cerrahisi Anabilim Dalı, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1199257en_US
dc.identifier.doi10.21673/anadoluklin.1256682


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster