Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürkmen, Hülya
dc.contributor.authorSivrikaya, Sibel Karaca
dc.date.accessioned2024-02-05T15:58:17Z
dc.date.available2024-02-05T15:58:17Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2146-9601
dc.identifier.issn2147-2238
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53424/balikesirsbd.1145941
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1200003
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13940
dc.description.abstractAim: To determine whether the use of calf tongue simulator in episiotomy repair increases the knowledge and skill level of the students. Materials and Methods: The study in the form of a single-group “pretest-posttest” pretrial was carried out in April 2019 with students of midwifery (n=66). During episiotomy repair simulation training, suture techniques (simple suturing, locking loop suturing and vertical matrix) were shown by using calf tongue simulators. The data were collected by using a personal information form, while the Episiotomy Knowledge Levels Assessment Form and Episiotomy Repair Skill Levels Assessment Form were used for the pretest and posttest. Results: As a result of the simulation training, increases were observed in episiotomy knowledge and repair skill levels in comparison to the pre-training period (pen_US
dc.description.abstractAmaç: Epizyotomi tamirinde dana dili simülatörü kullanımının öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyini arttırıp arttırmadığını belirlemektir. Gereç ve Yöntem: Tek grup “öntest-sontest” deneme öncesi modeli tipindeki araştırma Nisan 2019 tarihinde ebelik öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir (n=66). Epizyotomi tamiri simülasyon eğitiminde dana dili simülatörü kullanılarak sütür teknikleri gösterilmiştir. Verilerin toplanmasında kişisel bilgi formu, ön test ve son test için Epizyotomi Bilgi Düzeyini Değerlendirme Formu ve Epizyotomi Tamiri Beceri Düzeyini Değerlendirme Formu kullanılmıştır. Bulgular: Simülasyon eğitimi sonrasında eğitim öncesine göre epizyotomi bilgi düzeyi ve epizyotomi tamiri beceri düzeylerinde artış olduğu saptanmıştır (p<0.05). Sonuç: Çalışma sonucunda ön-test sonucuna göre öğrencilere danadili simülatörü ile verilen epizyotomi tamiri eğitiminin öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyinde artış sağladığı belirlenmiştir. Ebelik eğitim müfredatına epizyotomi onarımı için kullanılabilecek simülatör örnekleri eklenebilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofBalıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi (BSBD)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEpisiotomyen_US
dc.subjectCalf Tongue Simulatoren_US
dc.subjectSimulationen_US
dc.subjectMidwifery Studentsen_US
dc.subjectSkillsen_US
dc.subjectEpizyotomien_US
dc.subjectDana Dili Simülatörüen_US
dc.subjectSimülasyonen_US
dc.subjectEbelik Öğrencilerien_US
dc.subjectBecerien_US
dc.titleEvaluation of the effectiveness of episiotomy repair training with calf tongue simulator for midwifery studentsen_US
dc.title.alternativeEbelik öğrencilerine verilen dana dili simülatörü ile epizyotomi onarımı eğitiminin etkinliğinin değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage461en_US
dc.identifier.endpage472en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ebelik Bölümü, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1200003en_US
dc.identifier.doi10.53424/balikesirsbd.1145941


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster