dc.contributor.author | Türkmen, Hülya | |
dc.contributor.author | Sivrikaya, Sibel Karaca | |
dc.date.accessioned | 2024-02-05T15:58:17Z | |
dc.date.available | 2024-02-05T15:58:17Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.issn | 2146-9601 | |
dc.identifier.issn | 2147-2238 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.53424/balikesirsbd.1145941 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1200003 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/13940 | |
dc.description.abstract | Aim: To determine whether the use of calf tongue simulator in episiotomy repair increases the knowledge and skill level of the students. Materials and Methods: The study in the form of a single-group “pretest-posttest” pretrial was carried out in April 2019 with students of midwifery (n=66). During episiotomy repair simulation training, suture techniques (simple suturing, locking loop suturing and vertical matrix) were shown by using calf tongue simulators. The data were collected by using a personal information form, while the Episiotomy Knowledge Levels Assessment Form and Episiotomy Repair Skill Levels Assessment Form were used for the pretest and posttest. Results: As a result of the simulation training, increases were observed in episiotomy knowledge and repair skill levels in comparison to the pre-training period (p | en_US |
dc.description.abstract | Amaç: Epizyotomi tamirinde dana dili simülatörü kullanımının öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyini arttırıp arttırmadığını
belirlemektir. Gereç ve Yöntem: Tek grup “öntest-sontest” deneme öncesi modeli tipindeki araştırma Nisan 2019 tarihinde
ebelik öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir (n=66). Epizyotomi tamiri simülasyon eğitiminde dana dili simülatörü kullanılarak
sütür teknikleri gösterilmiştir. Verilerin toplanmasında kişisel bilgi formu, ön test ve son test için Epizyotomi Bilgi Düzeyini
Değerlendirme Formu ve Epizyotomi Tamiri Beceri Düzeyini Değerlendirme Formu kullanılmıştır. Bulgular: Simülasyon
eğitimi sonrasında eğitim öncesine göre epizyotomi bilgi düzeyi ve epizyotomi tamiri beceri düzeylerinde artış olduğu
saptanmıştır (p<0.05). Sonuç: Çalışma sonucunda ön-test sonucuna göre öğrencilere danadili simülatörü ile verilen
epizyotomi tamiri eğitiminin öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyinde artış sağladığı belirlenmiştir. Ebelik eğitim müfredatına
epizyotomi onarımı için kullanılabilecek simülatör örnekleri eklenebilir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.relation.ispartof | Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi (BSBD) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Episiotomy | en_US |
dc.subject | Calf Tongue Simulator | en_US |
dc.subject | Simulation | en_US |
dc.subject | Midwifery Students | en_US |
dc.subject | Skills | en_US |
dc.subject | Epizyotomi | en_US |
dc.subject | Dana Dili Simülatörü | en_US |
dc.subject | Simülasyon | en_US |
dc.subject | Ebelik Öğrencileri | en_US |
dc.subject | Beceri | en_US |
dc.title | Evaluation of the effectiveness of episiotomy repair training with calf tongue simulator for midwifery students | en_US |
dc.title.alternative | Ebelik öğrencilerine verilen dana dili simülatörü ile epizyotomi onarımı eğitiminin etkinliğinin değerlendirilmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | Balıkesir Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 461 | en_US |
dc.identifier.endpage | 472 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.buozel | trdizinideal | en_US] |
dc.department-temp | Balıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ebelik Bölümü, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, Balıkesir, Türkiye | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1200003 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.53424/balikesirsbd.1145941 | |