Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüngör, Aylin
dc.date.accessioned2024-01-18T13:13:32Z
dc.date.available2024-01-18T13:13:32Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn1307-9700 / 2458-9683
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.48069/akdenizsanat.942481
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13821
dc.description.abstractZihin dizgesindeki en soyut eşleşmelerden biri olan kavram, yaşam döngüsü içerisinde kendini görselleşerek var eder. Yeni medya ise görseli temsil eden sosyal ve kültürel klişelerle birlikte kavramların bir anda gündeme gelerek doğup, büyüdüğü ve öldüğü bir mecradır. Çağdaş yeni medya ortamında fenomenolojik bir yaklaşımdan ortaya çıkan şeyler aracılığıyla, günümüz de izleyicinin dikkatini çekmede salt görsellik yeterli değildir. Özellikle tasarımcıların, yeni medya ortamlarını kullanarak farklı anlatı yolları ve kanallar bulması gereklidir. İşte tam bu noktada Henry Jenkins tarafından farklı bakış açıları geliştirilerek yeni bir anlam bulan trans medya kavramının önemi ortaya çıkmaktadır. Transmedya, grafik dilin olanakları dahilinde oyun tasarımı ve illüstrasyonlarda hem görsel hem süreç temelli bir çevre anlayışı sağlayarak bu çalışmada periferi kavramı üzerinden bir araştırma yapılmasına olanak tanımıştır. Nitekim bu çalışma transmedya evrenleri içerisindeki tasarım odaklı düşünce yapısını ortaya koyması nedeniyle de önemlidir. Bilhassa Türkiye’de yeni medya ortamlarının çok gelişmiş ol ması transmedya kavramının zamanla popüler kültür olgusu olarak okunmasına yol açmaktadır. Küresel boyutta da durum Türkiye örneğinden farklı değildir. Dolayısıyla çalışma konusu, tasa rım bağlamında gerek yerel gerekse ulusal gözlemleri barındırdığı için bu araştırma makalesi şu soruyu cevaplamayı amaçlamaktadır: Tasarım odaklı transmedya nasıl gerçekleştirilebilir? Bu sorunun cevaplanabilmesi için çalışmada uluslararası örnek olarak Walt Disney’in yarat tığı Mickey Mouse karakteri, ulusal örnek olarak da TRT Çocuk kanalı tarafından yayınlanan Maysa ve Bulut animasyonu üzerinden analiz ve incelemelerle araştırma sonuçlandırılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe concept, which is one of the most abstract matches in the mind system, comes into exis tence by visualizing in the life cycle. New media, on the other hand, is a medium where social and cultural cliches representing visuals and concepts are born, grow and die. Visuality mere is not enough to attract the attention of the audience through the things that emerged from a phenomenological approach in the contemporary new media environment. In particular, de signers need to find different narrative paths and channels using new media mediums. At this point, the importance of the concept of transmedia, which finds a new meaning by developing different perspectives by Henry Jenkins, becomes apparent. Transmedia provided both a visual and process-based understanding of the environment in game design and illustrations within the possibilities of the graphic language, allowing a research on the concept of perip hery in this study. As a matter of fact, this study is also important because it reveals the design-oriented thinking structure within the transmedia universes. Especially in Turkey, the development of new me dia environments causes the concept of transmedia to be read as a popular culture phenome non over time. Globally, the situation is not different from the Turkish example. Therefore, this research article aims to answer the following question, since the subject of the study includes both local and national observations in the context of design: How can design oriented trans media be realized? In order to answer this question, the research was concluded with analysis and examinations on the Mickey Mouse character created by Walt Disney as an international example, and the Maysa and Bulut animation broadcast by TRT Children’s channel as a nati onal example.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAkdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesien_US
dc.relation.isversionof10.48069/akdenizsanat.942481en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYeni Medyaen_US
dc.subjectTransmedyaen_US
dc.subjectİllüstrasyonen_US
dc.subjectOyun Tasarımıen_US
dc.subjectPeriferien_US
dc.subjectNew Mediaen_US
dc.subjectTransmediaen_US
dc.subjectIllustrationen_US
dc.subjectGame Designen_US
dc.subjectPeripheryen_US
dc.titleYeni medyadan transmedyaya illüstrasyon ve oyun tasarımında periferien_US
dc.title.alternativePeriphery in illustration and game design from new media to transmediaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkdeniz Sanat Dergisien_US
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8204-2092en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue29en_US
dc.identifier.startpage139en_US
dc.identifier.endpage163en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster