Efficient solution of fractional-order SIR epidemic model of childhood diseases with optimal homotopy asymptotic method
Özet
In providing an accurate approximate analytical solution to the non-linear system of fractional-order susceptible-infected-recovered epidemic model (FOSIREM) of childhood disease has been a challenge, because no norm to guarantees the convergence of the infinite series solution. We compute an accurate approximate analytical solution using the optimal homotopy asymptotic method (OHAM). The fractional differential equations operator (FDEO) is given as conformable derivative operator (CDO). We show the basic idea of the proposed method, the CDO sense, equilibrium points, local asymptotic stability, reproduction number, and the convergence analysis of the proposed method. Numerical results and comparisons with other approximate analytical methods are given to validate the efficiency of the method. The proposed method speedily converges to the exact solution as the fractional-order derivative approaches 1, proved as an excellent tool for solving, and predicting the model.
Kaynak
IEEE AccessCilt
10Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin atomun yapısı ile ilgili zihinsel modelleri
Yıldız, Hanife Taylan (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006)Bu çalışmada ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin atomun yapısı ile ilgili zihinsel modelleri belirlenerek, aralarında bir ilişkinin olup olmadığı araştırılmıştır. Bu amaçla benzeşim modelleri ve atomun tarihsel ... -
Dinamik su bütçesi modeline makine öğrenmesi entegrasyonu ile aylık akış tahminlerinin iyileştirilmesi
Ersoy, Zeynep Beril (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021)Yağış-akış modellemesinde en yaygın hibridizasyon uygulaması, makine öğrenimi yaklaşımlarının eğitimi için kavramsal yağış-akış modellerinin belirli çıktılarının kullanılmasına dayanmaktadır. Bu paralel hibridizasyonda, ... -
"Eşeyli ve eşeysiz üreme" konusunun öğretilmesinde deneysel yönteme göre geliştirilen öğretim tekniğinin uygulanması ve geleneksel öğretime göre öğrenci başarısına olan etkilerinin karşılaştırılması
Önel, Semra (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007)Bu çalışmanın amacı , "Eşeyli ve Eşeysiz Üreme" konusunda tasarlanan öğretim modelinin , sekizinci sınıf öğrencilerinin başarılarına etkisini incelemektir. Bu çalışmada araştırmacı tarafından konu ile ilgili konu başarı ...