Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞekercioğlu, Ayşe Gül
dc.contributor.authorŞen, Elvan
dc.date.accessioned2023-09-20T10:25:39Z
dc.date.available2023-09-20T10:25:39Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.citationŞen, Elvan. Materyal geliştirmeye dayalı mikro öğretim uygulamalarının 5. sınıf öğrencilerinin "ışığın yayılması" ünitesi ile ilgili başarı, ilgi ve tutumlarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13409
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractAraştırmada, materyal geliştirmeye dayalı mikro öğretim uygulamalarının 5. sınıf öğrencilerinin “Işığın Yayılması” ünitesi ile ilgili başarı, tutum ve ilgilerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda Kütahya ilinde bulunan bir ortaokulda araştırma gerçekleştirilmiştir. Uygulama öncesinde bir ön çalışma yapılmıştır. Uygulama esnasında katılımcı öğrenciler materyal tasarımı yaparak akran gruplarından ve fen bilimleri öğretmeninden aldıkları geri bildirimler sonucu tasarımlarına son halini vermişlerdir. Araştırmada nitel ve nicel verilerden yararlanılarak karma araştırma yöntemine göre veriler toplanmıştır. Nicel verilerin toplanmasında “Işığın Yayılması” ünitesi başarı testi, fen bilimleri dersine yönelik tutum ölçeği, fen bilimleri dersi ilgi ölçeği öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Nicel verilerin analizi SPSS programına aktarılarak yapılmıştır. Etkinlik föyleri ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile nitel veriler elde edilmiştir. Araştırma sonucunda çalışma grubunun “Işığın Yayılması” ünitesine yönelik başarılarında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılık görülmüştür. Fen bilimlerine yönelik ilgi ve fen dersine yönelik tutumlarında ise istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılık görülmemiştir. “Işığın Yayılması” ünitesine yönelik araştırmaların alanyazında az sayıda olması ve fen bilimlerine yönelik mikro öğretim uygulamalarının alanyazında sınırlı sayıda olması yapılan araştırmaya önem katmaktadır. Yapılan araştırmadan elde edilen verilerden yola çıkılarak önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn the study, it is aimed to determine the effect of micro-teaching practices based on material development on the achievements, attitudes and interests of 5th grade students about the "Propagation of Light" unit. For this purpose, research was carried out in a secondary school in Kütahya. A preliminary study was carried out before the application.During the application, the participating students made material designs and finalized their designs as a result of the feedback they received from peer groups and science teachers. In the study, qualitative and quantitative data were used and data were collected according to the mixed research method. In the collection of quantitative data, "Propagation of Light" unit success test, attitude scale towards science course, science course interest scale were applied as pretest and posttest. Analysis of quantitative data was performed by transferring to SPSS program. Qualitative data were obtained with activity sheets and semi-structured interview form. As a result of the research, there was a statistically significant difference in the success of the study group for the "Propagation of Light" unit. There was no statistically significant difference in interest in science and attitudes towards science lessons.The fact that the researches for the "Propagation of Light" unit are few in the literature and the limited numbers of micro-teaching applications for science in the literature add importance to the research. Recommendations were made based on the data obtained fromthe research.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen Eğitimien_US
dc.subjectIşığın Yayılmasıen_US
dc.subjectMateryal Geliştirmeen_US
dc.subjectMikro Öğretimen_US
dc.subjectMaterial Developmenten_US
dc.subjectMicro Teachingen_US
dc.subjectPropagation of Lighten_US
dc.subjectScience Educationen_US
dc.titleMateryal geliştirmeye dayalı mikro öğretim uygulamalarının 5. sınıf öğrencilerinin “ışığın yayılması” ünitesi ile ilgili başarı, ilgi ve tutumlarına etkisien_US
dc.title.alternativeDetermining the effects of material development-based micro teaching applications on the achievement, interests and attitudes of the sth grade students about the unit “propagation of light”en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster