Materyal geliştirmeye dayalı mikro öğretim uygulamalarının 5. sınıf öğrencilerinin “ışığın yayılması” ünitesi ile ilgili başarı, ilgi ve tutumlarına etkisi
Künye
Şen, Elvan. Materyal geliştirmeye dayalı mikro öğretim uygulamalarının 5. sınıf öğrencilerinin "ışığın yayılması" ünitesi ile ilgili başarı, ilgi ve tutumlarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023.Özet
Araştırmada, materyal geliştirmeye dayalı mikro öğretim uygulamalarının 5. sınıf öğrencilerinin “Işığın Yayılması” ünitesi ile ilgili başarı, tutum ve ilgilerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda Kütahya ilinde bulunan bir ortaokulda araştırma gerçekleştirilmiştir. Uygulama öncesinde bir ön çalışma yapılmıştır. Uygulama esnasında katılımcı öğrenciler materyal tasarımı yaparak akran gruplarından ve fen bilimleri öğretmeninden aldıkları geri bildirimler sonucu tasarımlarına son halini
vermişlerdir. Araştırmada nitel ve nicel verilerden yararlanılarak karma araştırma yöntemine göre veriler toplanmıştır. Nicel verilerin toplanmasında “Işığın Yayılması” ünitesi başarı testi, fen bilimleri dersine yönelik tutum ölçeği, fen bilimleri dersi ilgi ölçeği öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Nicel verilerin analizi SPSS programına aktarılarak yapılmıştır. Etkinlik föyleri ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile nitel veriler elde edilmiştir. Araştırma sonucunda çalışma grubunun “Işığın Yayılması” ünitesine yönelik
başarılarında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılık görülmüştür. Fen bilimlerine yönelik ilgi ve fen dersine yönelik tutumlarında ise istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılık görülmemiştir. “Işığın Yayılması” ünitesine yönelik araştırmaların alanyazında az sayıda olması ve fen bilimlerine yönelik mikro öğretim uygulamalarının alanyazında sınırlı sayıda olması yapılan araştırmaya önem katmaktadır. Yapılan araştırmadan elde edilen verilerden yola çıkılarak önerilerde bulunulmuştur. In the study, it is aimed to determine the effect of micro-teaching practices based on material development on the achievements, attitudes and interests of 5th grade students about the "Propagation of Light" unit. For this purpose, research was carried out in a secondary school in Kütahya. A preliminary study was carried out before the application.During the application, the participating students made material designs and finalized their designs as a result of the feedback they received from peer groups and science teachers. In the study, qualitative and quantitative data were used and data were collected according to
the mixed research method. In the collection of quantitative data, "Propagation of Light" unit success test, attitude scale towards science course, science course interest scale were applied as pretest and posttest. Analysis of quantitative data was performed by transferring to SPSS program. Qualitative data were obtained with activity sheets and semi-structured interview form. As a result of the research, there was a statistically significant difference in the success of the study group for the "Propagation of Light" unit. There was no statistically significant difference in interest in science and attitudes towards science
lessons.The fact that the researches for the "Propagation of Light" unit are few in the literature and
the limited numbers of micro-teaching applications for science in the literature add importance to the research. Recommendations were made based on the data obtained fromthe research.